Showing posts with label vitamin e. Show all posts
Showing posts with label vitamin e. Show all posts

Tuesday, December 2, 2014

kesuburan lelaki.. opps! hehehe

Biasa kalo buka fb ke blog ke asyik cerita pasal kesuburan perempuan.. well.. perempuan je ke kene jaga subur subur ni. hahahhaa.. tak adil kan! kekadang ada je org lelaki tanya.. untuk lelaki tak ada ka?

well sy selalu cadangkan mereka amalkan Vitamin E..
InsyaAllah kalo di amalkan dengan baik, bukan sahaja kesuburan bertambah baik! bahkan struktur kulit pon bertambah hebat!

jom kita tengok apa cerita Vitamin E khas untuk abg sado!

Vitamin E adalah vitamin kesuburan untuk lelaki. Vitamin E atau juga dikenali dengan nama Vitamin Cinta diperlukan oleh lelaki maskulin untuk meningkatkan kesuburan.  Satu kajian telah dilakukan pada tahun 1922 menunjukkan bahawa tikus yang diberi diet TANPA Vitamin E menjadi tidak subur dan tidak dapat membiak. Namun, sebaik sahaja mereka telah diberikan minyak gandum (kaya dengan vitamin E) sebagai sebahagian daripada diet mereka, masalah kesuburan tikus tersebut dapat dipulihkan.

Hari ini, kajian menunjukkan vitamin E adalah penting dalam melindungi dan meningkatkan kesihatan sel tubuh. Setiap bahagian tubuh manusia terdiri daripada berjuta-juta sel, termasuklah organ-organ pembiakan, telur dan sperma.

Mungkinkorang akan kata.. la tikus tak sama kot ngan manusia! Baca ini.

Satu kajian telah dijalankan di sebuah ‘Infertlity Centre’ di Iran oleh Mohammad K Moslemi dan juga kajian oleh Samaneh Tavanbakhsh dari Jabatan Urologi, Fakulti Perubatan di Qom University of Medical Sciences, Qom, Iran yang pada tahun 2011 melibatkan 690 lelaki yang mengalami masalah kesuburan diberi supplement Vitamin E (400 IU) dan Selenium (200 mcg). Hasil kajian ini menunjukkan keputusan yang memberansangkan apabila kadar radikal bebas dalam badan memberi kesan kepada kesuburan dan fungsi seksual seorang lelaki kerana ia merosakkan DNA sperma. 

Manakala, kekurangan Selenium dan Vitamin E juga memberi impak kepada fungsi kelelakian. Kajian ini jelas membuktikan betapa kritikalnya keperluan Vitamin E untuk kesuburan lelaki.

sperms Tips Vitamin Kesuburan Untuk Lelaki

 Kajian lain juga mendapati bahawa Vitamin E meningkatkan kesihatan dan kualiti sperma. Dalam satu kajian, ia menunjukkan bahawa pergerakan sperma, peratus sperma hidup dan peratus daripada spermatozoa normal, semuanya meningkat dengan penambahan vitamin E dan selenium.

Justeru, apa tunggu lagi? Jika korang risau tentang masalah kesuburan atau  mahu tahap kesuburan meningkat, hubungilah saya untuk mendapatkan konsultasi secara percuma. Jadi lah orang yang benar-benar prihatin tentang kesuburan kerana ianya membuktikan anda adalah lelaki maskulin sejati!--- abg sado gitu!


Vita-E complex mengandungi vitamin E (d-alfa tokoferol) asli dari minyak sayuran. Ia juga mengandungi selenium yang melengkapi fungsi vitamin E.
Setiap kapsul gel lembut memberikan:
•    400IU vitamin E semulajadi dan 10mcg selenium.
•    Membantu dalam memelihara kesihatan baik.

nanti cerita lagi
boleh je cari saya
019 3333 806 
sms/call/whatsapp

Monday, December 1, 2014

yeaY! banyak saya dapat!



wahh dah sampai hujung Tahun.. bedebar debar saya! sepanjang pagi kami #team PRIDE tunggu promo bulanan dari SHAKLEE.

bila dapat tahu.. semua senyum tak hengat dunia!

BUY 6 FREE 1 SUSTAIN RELEASE VITAMIN C
BUY 6 FREE 1 VITAMIN E COMPLEX

BUY TWIN PACK SUSTAIN RELEASE VITAMIN C WITH 5% DISCOUNT
BUY TWIN PACK VITAMIN E COMPLEX WITH 5% DISCOUNT

4 Promosi gitu! kawan kawan sy di SABAH ckp.. umpama santa CLouse dah hantar hadiah! seronok nye mereka..

bagi yang nak tahu geng promo ni sesuai ngan set apa leh klik ni.. hebat!


Monday, November 24, 2014

vitamin ketat shaklee wow!

Amboi! tajuk tak menahan..

mentang mentang musim hujan.

hehhehe.. ye lah ada je kawan kawan tanya sbb dulu sy ada jual produk ketat ketat ni!
shaklee takde ke? tanya mereka..

eh ada!sapa kata tak ada..
hehehe.. sapa kata vitamin e untuk kulit sahaja..
bole berperanan sebagai vitamin ketat ketat gitu!

Berikut ialah peranan vitamin E dalam hubungan intim suami isteri:
Peranan Vitamin E kepada Suami dan Isteri :

    Vitamin E Shaklee
  • Lebih tenaga (seksual)
  • Ereksi yang lebih lama
  • Lebih mudah terangsang
  • Libido yang lebih kuat
  • Orgasma yang lebih kerap dan bersemangat
  • Untuk menstabilkan hormon seks/ kewanitaan, terutama bagi ibu menyusu yang mempunyai kandungan hormon prolaktin (hormon menyusu) yang tinggi.






Alfafa ComplexUntuk kesan yang lebih baik, isteri dinasihatkan mengambil tambahan Alfalfa. Kenapa Alfalfa?
  • kerana alfalfa bertidak sebagai “kacip Fatimah” di mana ia membantu menbaikpulih otot-otot di bahagian Miss V wanita
  • kerana alfalfa bertindak sebagai pelincir dan mengurangkan “kering” ketika bersama
  • kerana alfalfa membantu mengurangkan keputihan dan lain-lain masalah wanita yang boleh mengganggu hubungan intim suami isteri secara tidak langsung





Pada suami isteri yang mengalami masalah dingin dalam hubungan intim suami isteri ni, cubalah Vitamin E dan Alfalfa Shaklee. Memang berbaloi.. kerana bukan setakat menyemarakkan semula hubungan cinta anda, namun anda dan pasangan akan tampil lebih cantik, sihat dan semestinya lebih gembira. 

heee menarik kan!
jika beli dengan saya! dapatkan tips special ketat dr saya!
hehehhe..
serius!
sy dah buat xperiment anda bila lagi?
ahahahha musim sejuk niii!!!

 

Thursday, November 13, 2014

kulit muka cantik-- episod 3 di bandar baru bangi

Cerita bersambung episod 3!

dah macam telenovela. hahahhaa..

ish nak cerita pasal kulit cantik mesti la kita tulis banyak kan..
bukan nak membebel tapi kita cerita pasal keperluan kulit kita..

dalam episod 1 & 2 sy ada tulis punca dan cadangan vitamin..

now sy nak panjang kan kisah vitamin C. salah satu keperluan dalam set kulit pula.


1 biji Vitamin C sustain release mengandungi 7.5 biji ekstrak buah oren!

wow! hebat sangat ni..

now nak bagi tahu plak.. kalau kita ambil vitamin c dan e serentak..

 


Senyumm! seronok sangat!

ok lah! nak cuba habaq mai ok!
 

Wednesday, November 12, 2014

kulit muka macam bulan episod 2

 ok sambungan Part 2.. kulit muka macam bulan!


6. Tidur yang cukup dan lena
Kekurangan waktu tidur akan membuat tubuh memproduksi hormon stress. Hormon stress yang dihasilkan akan menyebabkan munculnya jerawat, lingkaran hitam disekitar mata, membuat warna kulit terlihat lebih kusam, dan membengkak serta tubuh terasa kurang darah.

7. Merokok
Hormon estrogen pada wanita tidak mampu mengikat secara baik kesan dari kandungan rokok yang di hisap. Sebuah penelitian menyatakan bahwa wanita yang merokok akan kelihatan 10 tahun lebih tua berbanding usia aslinya. Rokok akan mengikat bakteria baik, darah merah dsb yang terkandung di dalam perut. Selain itu rokok juga akan menjadi kulit wajah kelihatan lebih kusam dan kotor, sehingga meninggalkan wajah dengan banyak flek atau noda hitam seperti jeragat.

8. Pola makan yang tidak teratur dan seimbang
Pemakanan yang sihat dan seimbang amat penting untuk kesihatan terutamanya kulit kita. Makanan yang lebih gula atau garam akan membuatkan kulit muka kusam dan tidak sihat.

9. Berat badan yang mudah naik turun
Perubahan mendadak pada kenaikan dan penurunan berat badan juga mengganggu kesihatan kulit. Perubahan berat badan menyebabkan kulit mudah berkedut dan kelihatan tua serta kusam.

10. Efek samping negatif dari penggunaan kosmetik.
Penggunaan bahan kosmetik yang bukan dari sumber semulajadi hanya membahayakan kulit. Kandungan kimia dari kosmetik secara perlahan akan memberikan kesan negative kepada pengguna. Jadi amat penting untuk memilih kosmetik yang berunsurkan semulajadi.
Dah tahu puncanya, maka cuba yang terbaik untuk elakkan dari terus menerus terdedah kepada punca kulit kusam.

Nak tahu apa TIPS penting untuk atasi Kulit kering dan kusam?





 VITAMIN E SHAKLEE =)

Vitamin E Shaklee ni memang BEST sebab:-

1) Vitamin E menghalang pembentukan kedutan dengan mengurangkan serangan radikal bebas. Bila kita semakin tua, badan kurang menghasilkan kolagen untuk menegangkan kulit, Vitamin E akan menggalakkan penghasilan kolagen, sejenis tisu penyambung pada kulit yang menegangkan kulit serta menjadikannya elastik. Ia mengurangkan kedutan dengan mengalakkan dan mempercepatkan pembinaan sel baru.

2)Vitamin E mampu mengembalikan kelembapan pada kulit dan kesan yang baik dapat diperolehi jika pengguna menyapu minyak ini pada waktu malam. Ini kerana proses penyerapan Vitamin E akan menjadi lebih efektif. Namun begitu, Vitamin E tulen sangat pekat untuk digunakan sehari-harian pada kulit. Ia lebih sesuai untuk penyembuhan drastik pada kulit. Mencampurkan Vitamin E dengan Minyak Zaitun adalah langkah terbaik untuk mendapatkan kesan kelembapan yang diinginkan.

3) Vitamin E mampu mengurangkan kesan parut kerana ia terus menyerap ke dalam kulit dan menghalang serangan radikal bebas. Mengapa serangan radikal bebas tidak baik untuk parut? Ia menghalang penyembuhan parut sekaligus melambatkan parut hilang. Menurut Diane Irons, penulis buku “911 Beauty Secrets: an Emergency Guide to Looking Great at Every Age, Size and Budget”, Vitamin E adalah antioksida yang kuat dan membantu penghasilan kolagen, mengembalikan keanjalan kulit yang tidak terdapat pada parut.

4)Vitamin E mengurangkan serangan radikal bebas dan mengurangkan tompok coklat. Apabila minyak Vitamin E disapu pada tompok coklat, ia akan melembabkan membran sel dan menggalakkan penghasilan sel baru.

5) Vitamin E membantu mengurangkan masalah kutikel kering dan merekah. Beberapa titik Vitamin E mampu mengurangkan masalah kutikel kering, sentiasa menjadikannya lembab dan menghalang dari terus merekah.

amacam? berminat?

vitamin E ni ada dalam set KULIT shaklee..
nak beli vita e sahaja pon bole.. nak beli satu set pon bole.

nak CUBA pon bole..

meh la..

kulit muka dah macam bulan!

huwaa.. sapa ada alami?

bulan memang la cantik dipandang dr jauh.. hehehhe..
tapi bila dekat rupanya berlekuk lekuk kan..

sama gak awek awek zaman sekarang.(mak mak pon)
ditengok gambar aduh mulus! (effect 360)
bila tgk dekat.. hmm so-so aja..

korang tahu tak apa punca kulit kita jadi kering or kusam mcm nih?


scarry kan!
heheeheh..
sy nak share dr data yg saya kumpul punca kulit kering dan kusam.

Back to Top Make Money at : http://bit.ly/best_tips

Make Money at : http://bit.ly/best_tips
Back to Top Make Money at : http://bit.ly/best_tips

Make Money at : http://bit.ly/best_tips

Tahukah anda kenapa muka kusam, kering dan pucat? Ada 10 sebab yang saya ingin berkongsi dengan anda:-

1. Stress
Stress adalah salah satu gangguan psikologi yang sering menyerang siapa saja. Stress juga merupakan musuh besar dan dapat mempengaruhi penampilan baik secara fizikal mahupun mental. Stress dapat menyebabkan kelenjar dalam tubuh yang mengawal emosi akan meningkat menyebabkan wajah mudah tumbuh jerawat, psoriasis (sejenis penyakit dimana kulit mengalami proses pergantian terlalu cepat), eczema (eksim), gatal-gatal juga bintik-bintik merah.

2. Diet yang tidak sehat dan kurang teratur
Jika program diet yang diterapkan dan dijalankan tidak teratur, tidak sehat dan tidak seimbang, tubuh akan kekurangan bekalan tenaga dan nutrisi yang penting bagi tubuh maupun wajah itu sendiri. Ada pula yang menjalankan program diet secara ketat, tubuh akan kekurangan asid lemak yang baik sehingga membuat kulit kehilangan kesegarannya. Bagi mereka yang mengalami masalah pemakanan atau eating disorder seperti anoreksia atau bulimia akan kekurangan protein dan vitamin sehingga menyebabkan kulit menjadi kering dan mudah terkelupas.

3. Kesan sinar UV
Seharian bekerja diluar lapangan atau ruangan terbuka akan mempercepat perubahan pigmentasi kulit dan penuaan kulit, kemudian pada kulit wajah akan timbul titik atau noda hitam/cokelat.

4. Kurang rehat dan pola tidur tidak teratur.
Kurangnya waktu rehat dan tidur yang tidak teratur juga dapat mempengaruhi wajah terlihat lebih tegang dan wajah terlihat seperti tidak bersemangat dan kuyu. KUlit wajah memerlukan waktu rehat yang cukup untuk proses penggantian sel-sel kulit yang baru. Waktu tidur yang baik adalah dalam lingkungan 6-7 jam.

5. Suka minum alkohol
Minuman beralkohol akan membuat kulit kekurangan cairan, terlihat lebih kering dan cepat berkedut. Minuman seperti Anggur merah memang baik untuk kesehatan kulit, apabila diminum tidak lebih dari satu gelas.

penat lah taip! petang karang sy sambung lagi 5 dan solusi nya!

kalo tak sabar bole je jemput whatsapp saya..
0193333806.


Sunday, November 2, 2014

Ouch! jerawat!

selamat hujung minggu semua!

huuu arini nak share cerita pasal jerawat!

dr pembacaan sy kedudukan jerawat boleh ditafsirkan dengan masalah berikut..
tapi sy tak jumpa study or jurnal yg sohih berkenaan ini..

Jerawat kat DAHI
Haba badan yang melampau serta peredaran darah yang tidak baik menjadi punca kepada naiknya jerawat kat dahi kita. Orang yang ada jerawat kat dahinya selalunya memiliki sifat panas baran.
Untuk menghindari, dinasihatkan supaya menjadikan amalan untuk tidur awal serta bangun awal. Selain itu pastikan dapat tidur yang cukup dan minum air banyak.

Jerawat kat HIDUNG
Kalau jerawat di batang hidung, ianya bermaksud tulang belakang kita mungkin bermasalah. Jika ianya di hujung hidung mungkin disebabkan haba perut melampau dan sistem penghadaman yang tidak normal.
Dan jika di salah satu hujung hidung pula boleh dikaitkan dengan ovari atau sistem reproduksi yang mempunyai masalah.

Jerawat kat DAGU
Kalau jerawat tumbuh di dagu pula, berkemungkinan fungsi buah pinggang telah terjejas atau sistem endokrin (rembesan dalaman) lemah. Untuk kaum wanita yang mudah mendapat jerawat di sekitar dagu mungkin berpunca daripada haid yang tidak teratur dan sistem peranakan yang bermasalah.

Jerawat kat PIPI
Jika jerawat tumbuh di pipi kiri, fungsi hati mungkin kurang lancar seperti dilanda masalah rembesan, menyahtoksin dan penghasilan darah. Jika di sebelah pipi kanan, fungsi paru-paru berkemungkinan tidak normal.

Jerawat kat BADAN (Belakang dan Depan)
Bagi jerawat yang tumbuh di belakang atau depan badan ianya memberi petanda kemungkinan sistem perkumuhan bermasalah, seperti terkena sembelit. Dinasihatkan supaya mengamalkan pemakanan yang sihat bagi memastikan toksin tersingkir dengan lebih baik.
Nampaknya ada yang terus menghadap ke cermin untuk melihat posisi jerawat anda. Walaubagaiman pun artikel yang dikongsikan ini adalah sekadar rujukan sahaja. Untuk mendapatkan maklumat lebih jelas mengenai tahap kesihatan, anda perlulah mendapatkan rawatan dan nasihat doktor

p/s: saya sendiri pon bila 'bulan' purnama nak muncul memang kekadang meriah gak ngan jerawat! tapi sy buat begini..

amik sebiji vitamin e.. cucuk hujung nya.. dan keluarkan cecair didalam.. buat masker di muka!

hehehhe sy buat bila nak tido.so smpi pagi laaa. bila bangun korang tak rasa dag jerawat tu membengkak! cuba buat dua tiga hari! bukan tu je.. kulit pon rasa lebih halus.

Friday, July 5, 2013

merah Delima!!!

holaaa.. petang petang jumaat ni kita nak kongsi satu testimoni hangat set kulit (set D).


jangan malu jangan segan ok! 
hubungi saya untuk dapatkan harga istimewa!

nak juga?
email: diera_n@yahoo.com
sms/whatsapp/wechat:0193333806
shaklee distributor id 889162

Tuesday, June 18, 2013

vitamin cantik vitamin e

heeeee. Alhamdullilah.. bulan ni memang hot selling betul vitamin e. berapa kali kene restock. Alhamdullilah
banyak kali juga orang duk picit kulit muka saya. hehhe tapi saya amik collagen shaklee juga ye! -belum abis sekotak pon lagi. hehehheeh. tapi vitamin e almost sebotol dah.. ishh.. sebotol ada 120 biji taw!!


ha ni dia rupa botol n vitamin itu..  jom saya kongsikan lagi kebaikan vitamin e ni..

  •  mengandungi anti oksidan: membaiki peredaran darah dalam badan, menjadikan wajah berseri dan tak kusam, secara tak langsung, kulit bersih dari jerawat dan jeragat
  •  melambatkan proses penuaan. jadi  akan awet muda la lepas makan Vitamin E ni secara berterusan. kulit pun jadi flawless, berseri-seri, and shining.InsyaAllah
  • mencegah pertumbuhan abnormal sel seperti kanser and cysts : bertindak dengan cara melancarkan saraf.
  • untuk wanita lepas bersalin yang menyusukan bayi : mengurangkan bengkak susu jika diambil secara berterusan, puting yang luka akibat menyusu jugak akan recover dengan cepat. dapat jugak mengurangkan stretch mark  di perut. 
  •  mengurangkan kesakitan bila PMS datang. 
  • mengurangkan parut luka di kulit 
  •  bagus untuk jantung sebab Vitamin E ni mengembangkan pembuluh darah dan menghalang pembentukan darah beku dari berlaku.
  •  boleh meningkatkan pengeluaran air mani bagi lelaki
  • dikenali jugak as Vitamin Cinta sebab membantu masalah kedinginan antara suami isteri. 
  •  membantu masalah pigmentation kulit. dapat mencerahkan kawasan areolar yang bertambah hitam jugak (bagi wanita lepas bersalin)
  •  membantu dalam mendapatkan rambut yang cantik, sihat dan lebat.
banyak lagi kebaikan vitamin e nih.. insyaallah akan sambung di next entry. beserta tips sekali. owh special tips untuk mereka yang dapatkan vitamin e dari saya!


nak juga?
email: diera_n@yahoo.com
sms/whatsapp/wechat:0193333806
shaklee distributor id 889162