Showing posts with label set b. Show all posts
Showing posts with label set b. Show all posts

Sunday, September 13, 2015

susu merudum

alamak.. tu perasaan paling merisukan para ibu ibu, terutamanya yang dah dah mula bekerja atau pon dah kerja 2-3 bulan lepas tu culas nak kira stok..

heheheh jgn risau.. saya pon mcm tu dulu.. kisahnya kita rasa susu kita banyak je dalam peti tu.. apa ada hal kan.. tapi kita lupa anak makin besar, minum makin banyak..

sumber: google
ha bila da smpai tahap macam tu.. mula la perasaan kita libang libu.. (tak tentu arah).. isnin ni nak kerja ni.. hari ni dah jumaat petang.. acane? kene anta surat benti kerja ke? kene beli susu tin ke?

jangan..jangan sekali kali beli susu tin.. hehhe sebab sekali kita beli susu tin, akan rosak kan setting dalam kepala kita.. TAKPA.. KITA ADA BACKUP.. huhuhu ni pon terjadi kat saya masa anak sulung ..

So, what should we do?

1. BERTENANG.. jangan panic.. istighfar bebanyak atas kelalaian kita selama ni.. kenali punca masalah.. (biasanya masalah adalah ibu dah culas nak pam)

2. SET TARGET.. buat target dan kita akan kerja keras untuk dua hari cuti ni..(sabtu Ahad) sekurang kurang nya leh cover susu ISNIN DAN SELASA

3.PERCAYA.. percaya pada diri anda bole buat.. dan Percaya pada Allah ini adalah rezeki anak kita..

ok apa tindakan kita..

1. Amalkan demand n supply. waktu cuti anak biasa direct breast feed ngan kita kan.. kalo bole kerapkan, dan lagi ganas, buat tandem. sebelah anak direct breast feed.. sebelah pum.. dapat sikit je? takpe.. tu rezeki anak..

2. banyak kan minum air suam.. ada org kata minum horlick, ada orng kata minum milo, tak kisah apa pon usaha anda janji anda minum supaya badan sentiasa cergas dan tidak terhidrat.

3, POWER PUMPING haa.. kalo sebelum ni malas nak buat.. kita buat..

sumber: google

kalo dapat buat dua sesi satu malam..Penat? kita buat untuk anak kan.. hehehhe

4.MILKBOOSTER atau supplement.. ni adalah sebagai satu usaha juga..Sebab usaha sebenar adalah kita sendiri, kalo kita makan vitamin tapi kita tak pum susu sama juga kaedahnya.. milk booster atau supplement adalah umpama menampal kekosongan dan meningkat kan fungsi tubuh badan ibu.. cadangan saya adalah pengambilan set B dari shaklee.. bole baca disini..

Insyaallah tips yang ada bole membantu ibu ibu,,
perlukan bantuan @ sokongan atau galakan?

boleh hubungi

Tuesday, June 11, 2013

kisah shaklee bermula

Alhamdullilah, saya telah gunakan produk shaklee sejak bulan 25 Febuari 2013. Awalnya saya memang tak berminat atau pon tak yakin. Sebab dalam pemikiran saya produk SHAKLEE MAHAL!

tapi bila dah masuk kerja susu untuk aisyah merudum dengan teruk. bayangkan sehari sy dapat pam 3 kali je. tapi jumlah terkumpul sepanjang hari hanya 1.5oz/2oz? siapa tak sedih.. Di saat anak sedang membesar, stok di peti ais makin susut.. mcm macam jamu saya makan. tapi buat badan aisyah panas, demam, susu pun tak bertambah, walau dah minum air bergelen gelen. heheheh

pada masa tu juga saya dah pikir nak start jaga badan, nak diet.. konon nak kurus sehingga terbaik! hehehe ade kawan bagi saya list makanan untuk tambah susu badan. Alhamdullilah.. Terima Kasih :D 

list makanan tambah susu badan.

Memang kita bole makan. Tapi mampukah kita nak makan semua makanan tu disamping nak kawal berat badan kita. Yang paling bagus, mampukah saya mengekalkan nutrisi segala sayur dan daging sewaktu memasak. Adakah saya pasti barang yang saya beli tu segar? Adekah saya akan memasak bila saya balik kerja?  macam macam dalam kepala saya. sehingga la saya mengalah, apa kata saya cuba juga shaklee

Saya cuba whatsapp beberapa pengedar, terima kasih,, mereka layan saya dengan baik sekali.. tapi kalo boleh saya nak cari yang paling hampir sebab saya ni suka bertanya nak buat rujukan dan saya ditemukan dengan kak yus.Alhamdullilah malam tu juga saya bergegas ke rumah kak yus untuk dapatkan set budget menyusu. sungguh! tak sampai rm100 perbelanjaan saya. 

set saya beli adalah set B. malam tu juga saya makan. heee dari situ lah kisah bermulanya saya berkenalan dengan shaklee. :)


owh barang shaklee bukan lah magic pada diri saya, esok nye susu terus limpah ruah..hehehhe lepas 2 hari, saya perasan koleksi terkumpul saya sudah 3 oz harian dan kelakarnya susu nya warna agak kehijauan. heheheheh mungkin sebab alfafa. saya tanya kak yus, dia kata asalkan bukan merah, ianya selamat.

lagi satu yang seronok, aisyah tak lagi menangis tengah malam. minum susu pun kejap je, pastu lenaaa,..
sy dah mula nampak makin hari perkembangan makin positiv, saya terus sign up menjadi anak didik kak yus.



nak juga?
email: diera_n@yahoo.com
sms/whatsapp/wechat:0193333806
shaklee distributor id 889162