Showing posts with label kulit. Show all posts
Showing posts with label kulit. Show all posts

Thursday, November 13, 2014

kulit muka cantik-- episod 3 di bandar baru bangi

Cerita bersambung episod 3!

dah macam telenovela. hahahhaa..

ish nak cerita pasal kulit cantik mesti la kita tulis banyak kan..
bukan nak membebel tapi kita cerita pasal keperluan kulit kita..

dalam episod 1 & 2 sy ada tulis punca dan cadangan vitamin..

now sy nak panjang kan kisah vitamin C. salah satu keperluan dalam set kulit pula.


1 biji Vitamin C sustain release mengandungi 7.5 biji ekstrak buah oren!

wow! hebat sangat ni..

now nak bagi tahu plak.. kalau kita ambil vitamin c dan e serentak..

 


Senyumm! seronok sangat!

ok lah! nak cuba habaq mai ok!
 

Wednesday, November 12, 2014

kulit muka macam bulan episod 2

 ok sambungan Part 2.. kulit muka macam bulan!


6. Tidur yang cukup dan lena
Kekurangan waktu tidur akan membuat tubuh memproduksi hormon stress. Hormon stress yang dihasilkan akan menyebabkan munculnya jerawat, lingkaran hitam disekitar mata, membuat warna kulit terlihat lebih kusam, dan membengkak serta tubuh terasa kurang darah.

7. Merokok
Hormon estrogen pada wanita tidak mampu mengikat secara baik kesan dari kandungan rokok yang di hisap. Sebuah penelitian menyatakan bahwa wanita yang merokok akan kelihatan 10 tahun lebih tua berbanding usia aslinya. Rokok akan mengikat bakteria baik, darah merah dsb yang terkandung di dalam perut. Selain itu rokok juga akan menjadi kulit wajah kelihatan lebih kusam dan kotor, sehingga meninggalkan wajah dengan banyak flek atau noda hitam seperti jeragat.

8. Pola makan yang tidak teratur dan seimbang
Pemakanan yang sihat dan seimbang amat penting untuk kesihatan terutamanya kulit kita. Makanan yang lebih gula atau garam akan membuatkan kulit muka kusam dan tidak sihat.

9. Berat badan yang mudah naik turun
Perubahan mendadak pada kenaikan dan penurunan berat badan juga mengganggu kesihatan kulit. Perubahan berat badan menyebabkan kulit mudah berkedut dan kelihatan tua serta kusam.

10. Efek samping negatif dari penggunaan kosmetik.
Penggunaan bahan kosmetik yang bukan dari sumber semulajadi hanya membahayakan kulit. Kandungan kimia dari kosmetik secara perlahan akan memberikan kesan negative kepada pengguna. Jadi amat penting untuk memilih kosmetik yang berunsurkan semulajadi.
Dah tahu puncanya, maka cuba yang terbaik untuk elakkan dari terus menerus terdedah kepada punca kulit kusam.

Nak tahu apa TIPS penting untuk atasi Kulit kering dan kusam?





 VITAMIN E SHAKLEE =)

Vitamin E Shaklee ni memang BEST sebab:-

1) Vitamin E menghalang pembentukan kedutan dengan mengurangkan serangan radikal bebas. Bila kita semakin tua, badan kurang menghasilkan kolagen untuk menegangkan kulit, Vitamin E akan menggalakkan penghasilan kolagen, sejenis tisu penyambung pada kulit yang menegangkan kulit serta menjadikannya elastik. Ia mengurangkan kedutan dengan mengalakkan dan mempercepatkan pembinaan sel baru.

2)Vitamin E mampu mengembalikan kelembapan pada kulit dan kesan yang baik dapat diperolehi jika pengguna menyapu minyak ini pada waktu malam. Ini kerana proses penyerapan Vitamin E akan menjadi lebih efektif. Namun begitu, Vitamin E tulen sangat pekat untuk digunakan sehari-harian pada kulit. Ia lebih sesuai untuk penyembuhan drastik pada kulit. Mencampurkan Vitamin E dengan Minyak Zaitun adalah langkah terbaik untuk mendapatkan kesan kelembapan yang diinginkan.

3) Vitamin E mampu mengurangkan kesan parut kerana ia terus menyerap ke dalam kulit dan menghalang serangan radikal bebas. Mengapa serangan radikal bebas tidak baik untuk parut? Ia menghalang penyembuhan parut sekaligus melambatkan parut hilang. Menurut Diane Irons, penulis buku “911 Beauty Secrets: an Emergency Guide to Looking Great at Every Age, Size and Budget”, Vitamin E adalah antioksida yang kuat dan membantu penghasilan kolagen, mengembalikan keanjalan kulit yang tidak terdapat pada parut.

4)Vitamin E mengurangkan serangan radikal bebas dan mengurangkan tompok coklat. Apabila minyak Vitamin E disapu pada tompok coklat, ia akan melembabkan membran sel dan menggalakkan penghasilan sel baru.

5) Vitamin E membantu mengurangkan masalah kutikel kering dan merekah. Beberapa titik Vitamin E mampu mengurangkan masalah kutikel kering, sentiasa menjadikannya lembab dan menghalang dari terus merekah.

amacam? berminat?

vitamin E ni ada dalam set KULIT shaklee..
nak beli vita e sahaja pon bole.. nak beli satu set pon bole.

nak CUBA pon bole..

meh la..

kulit muka dah macam bulan!

huwaa.. sapa ada alami?

bulan memang la cantik dipandang dr jauh.. hehehhe..
tapi bila dekat rupanya berlekuk lekuk kan..

sama gak awek awek zaman sekarang.(mak mak pon)
ditengok gambar aduh mulus! (effect 360)
bila tgk dekat.. hmm so-so aja..

korang tahu tak apa punca kulit kita jadi kering or kusam mcm nih?


scarry kan!
heheeheh..
sy nak share dr data yg saya kumpul punca kulit kering dan kusam.

Back to Top Make Money at : http://bit.ly/best_tips

Make Money at : http://bit.ly/best_tips
Back to Top Make Money at : http://bit.ly/best_tips

Make Money at : http://bit.ly/best_tips

Tahukah anda kenapa muka kusam, kering dan pucat? Ada 10 sebab yang saya ingin berkongsi dengan anda:-

1. Stress
Stress adalah salah satu gangguan psikologi yang sering menyerang siapa saja. Stress juga merupakan musuh besar dan dapat mempengaruhi penampilan baik secara fizikal mahupun mental. Stress dapat menyebabkan kelenjar dalam tubuh yang mengawal emosi akan meningkat menyebabkan wajah mudah tumbuh jerawat, psoriasis (sejenis penyakit dimana kulit mengalami proses pergantian terlalu cepat), eczema (eksim), gatal-gatal juga bintik-bintik merah.

2. Diet yang tidak sehat dan kurang teratur
Jika program diet yang diterapkan dan dijalankan tidak teratur, tidak sehat dan tidak seimbang, tubuh akan kekurangan bekalan tenaga dan nutrisi yang penting bagi tubuh maupun wajah itu sendiri. Ada pula yang menjalankan program diet secara ketat, tubuh akan kekurangan asid lemak yang baik sehingga membuat kulit kehilangan kesegarannya. Bagi mereka yang mengalami masalah pemakanan atau eating disorder seperti anoreksia atau bulimia akan kekurangan protein dan vitamin sehingga menyebabkan kulit menjadi kering dan mudah terkelupas.

3. Kesan sinar UV
Seharian bekerja diluar lapangan atau ruangan terbuka akan mempercepat perubahan pigmentasi kulit dan penuaan kulit, kemudian pada kulit wajah akan timbul titik atau noda hitam/cokelat.

4. Kurang rehat dan pola tidur tidak teratur.
Kurangnya waktu rehat dan tidur yang tidak teratur juga dapat mempengaruhi wajah terlihat lebih tegang dan wajah terlihat seperti tidak bersemangat dan kuyu. KUlit wajah memerlukan waktu rehat yang cukup untuk proses penggantian sel-sel kulit yang baru. Waktu tidur yang baik adalah dalam lingkungan 6-7 jam.

5. Suka minum alkohol
Minuman beralkohol akan membuat kulit kekurangan cairan, terlihat lebih kering dan cepat berkedut. Minuman seperti Anggur merah memang baik untuk kesehatan kulit, apabila diminum tidak lebih dari satu gelas.

penat lah taip! petang karang sy sambung lagi 5 dan solusi nya!

kalo tak sabar bole je jemput whatsapp saya..
0193333806.


Thursday, October 30, 2014

selulit? jgn tinjau ok!

sapa yg tak ada selulit?
angkat keyboard?
huu hebat hebat tahniah!
mommy lepas bersalin mesti risau kan! (ahkak yg dah 2 tahun bersalin pon risau gak)
bila belek belek produk shaklee br lah perasan!
PROTEIN
selain kegunaan protein untuk
tambah tenaga..
korang tahu tak protein juga adalah bagus untuk baiki sel kulit!
dengan pengambilan yg konsisten sel sel kulit akan bertambah baik dan akan memudarkan seterusnya hilang !
konsisten!  ada org tu malas.
takpe takpe.. pas ni akak jadi rajin.. korg jgn sibuk nak tinjau plak!
mana nak dapat protein yg bagus?
dah tentu la ESP shaklee!
sapa nak saing saing comel selulit ngan akak.. jom la!
0193333806