Wednesday, November 12, 2014

kulit muka macam bulan episod 2

 ok sambungan Part 2.. kulit muka macam bulan!


6. Tidur yang cukup dan lena
Kekurangan waktu tidur akan membuat tubuh memproduksi hormon stress. Hormon stress yang dihasilkan akan menyebabkan munculnya jerawat, lingkaran hitam disekitar mata, membuat warna kulit terlihat lebih kusam, dan membengkak serta tubuh terasa kurang darah.

7. Merokok
Hormon estrogen pada wanita tidak mampu mengikat secara baik kesan dari kandungan rokok yang di hisap. Sebuah penelitian menyatakan bahwa wanita yang merokok akan kelihatan 10 tahun lebih tua berbanding usia aslinya. Rokok akan mengikat bakteria baik, darah merah dsb yang terkandung di dalam perut. Selain itu rokok juga akan menjadi kulit wajah kelihatan lebih kusam dan kotor, sehingga meninggalkan wajah dengan banyak flek atau noda hitam seperti jeragat.

8. Pola makan yang tidak teratur dan seimbang
Pemakanan yang sihat dan seimbang amat penting untuk kesihatan terutamanya kulit kita. Makanan yang lebih gula atau garam akan membuatkan kulit muka kusam dan tidak sihat.

9. Berat badan yang mudah naik turun
Perubahan mendadak pada kenaikan dan penurunan berat badan juga mengganggu kesihatan kulit. Perubahan berat badan menyebabkan kulit mudah berkedut dan kelihatan tua serta kusam.

10. Efek samping negatif dari penggunaan kosmetik.
Penggunaan bahan kosmetik yang bukan dari sumber semulajadi hanya membahayakan kulit. Kandungan kimia dari kosmetik secara perlahan akan memberikan kesan negative kepada pengguna. Jadi amat penting untuk memilih kosmetik yang berunsurkan semulajadi.
Dah tahu puncanya, maka cuba yang terbaik untuk elakkan dari terus menerus terdedah kepada punca kulit kusam.

Nak tahu apa TIPS penting untuk atasi Kulit kering dan kusam?





 VITAMIN E SHAKLEE =)

Vitamin E Shaklee ni memang BEST sebab:-

1) Vitamin E menghalang pembentukan kedutan dengan mengurangkan serangan radikal bebas. Bila kita semakin tua, badan kurang menghasilkan kolagen untuk menegangkan kulit, Vitamin E akan menggalakkan penghasilan kolagen, sejenis tisu penyambung pada kulit yang menegangkan kulit serta menjadikannya elastik. Ia mengurangkan kedutan dengan mengalakkan dan mempercepatkan pembinaan sel baru.

2)Vitamin E mampu mengembalikan kelembapan pada kulit dan kesan yang baik dapat diperolehi jika pengguna menyapu minyak ini pada waktu malam. Ini kerana proses penyerapan Vitamin E akan menjadi lebih efektif. Namun begitu, Vitamin E tulen sangat pekat untuk digunakan sehari-harian pada kulit. Ia lebih sesuai untuk penyembuhan drastik pada kulit. Mencampurkan Vitamin E dengan Minyak Zaitun adalah langkah terbaik untuk mendapatkan kesan kelembapan yang diinginkan.

3) Vitamin E mampu mengurangkan kesan parut kerana ia terus menyerap ke dalam kulit dan menghalang serangan radikal bebas. Mengapa serangan radikal bebas tidak baik untuk parut? Ia menghalang penyembuhan parut sekaligus melambatkan parut hilang. Menurut Diane Irons, penulis buku “911 Beauty Secrets: an Emergency Guide to Looking Great at Every Age, Size and Budget”, Vitamin E adalah antioksida yang kuat dan membantu penghasilan kolagen, mengembalikan keanjalan kulit yang tidak terdapat pada parut.

4)Vitamin E mengurangkan serangan radikal bebas dan mengurangkan tompok coklat. Apabila minyak Vitamin E disapu pada tompok coklat, ia akan melembabkan membran sel dan menggalakkan penghasilan sel baru.

5) Vitamin E membantu mengurangkan masalah kutikel kering dan merekah. Beberapa titik Vitamin E mampu mengurangkan masalah kutikel kering, sentiasa menjadikannya lembab dan menghalang dari terus merekah.

amacam? berminat?

vitamin E ni ada dalam set KULIT shaklee..
nak beli vita e sahaja pon bole.. nak beli satu set pon bole.

nak CUBA pon bole..

meh la..

No comments:

Post a Comment