Tuesday, November 25, 2014

pembunuh senyap merbahaya


Sayu hati semalam masa sibuk sibuk chat ngan kawan ada cerita pasal kematian yang disebabkan kolestrol.. korang tahu tak kolestrol tu boleh menjadi pembunuh senyap antara kita semua..

saya serta kan printscreen whatsapp semalam. kematian tiba tiba..terus buatkan sy tersedar. (XTRA SEDAR).. org yang sebelum ni nmpk sihat tetiba sahaja,. Ya .. Ajal maut ditangan ALLAH. tapi..kalo kita boleh lindungi yang tersayang kenapa tidak?

 

org selalu ckp. org GEMUK je selalu ada masalah kesihatan.. tapi kolestrol tak. boleh serang siapa sahaja!

Tahu tak apa itu kolestrol?


kolesterol salah satu bahan yang menjadi punca utama kepada masalah penyakit jantung.apabila kandungannya tinggi di dalam darah ia berpotensi melekat pada dinding salur darah.ini akan membuatkan salur darah mengecil dan akhirnya boleh tersumbat,proses ini dikenali sebagai ATHEROSCLEROSIS.sekiranya berlaku pada arteri yang ke jantung,kesannya adalah penyakit jantung.

apabila berlaku di otak kesannya adalah strok.selain dari jantung ,kolesterol juga dikaitkan dengan masalah pendengaran,penglihatan dan juga kecerdasan minda seseorang.semua ini berkaitan dengan ATHEROSCLEROSIS 
gangguan yang menyebabkan penyediaan nutirent dan oksigent yang tidak mencukupi untuk organ2 tersebut.




BAGAIMANA MINYAK IKAN DALAM OMEGA GUARD MEMBANTU?
kebaikkan minyak ikan yang kaya Omega-3 telah diketahui oleh serata dunia.
Omega Guard membekalkan asid lemak Omega-3 berpotensi ultrtulen dengan spektrum penuh yang bergred farmaseutikal.

KEBAIKKAN  OMEGA GUARD SHAKLEE 

1~membantu mengurangkan risiko sakit jantung

satu penyelidikan yang menyokong fakta itu menunjukkan bahawa pengambilan asid-asid lemak Omega-3 seperti EPA dan DHA  boleh mengurangkan risiko sakit jantung koronari.
satu serving Omega Guard membekalkan 905mg asid lemak OMega-3 EPA dan DHA.

penyelidikan juga menunjukkan bahawa paras asid lemak Omega -3 yang tinggi dapat memperbaiki kesihatan kardiovaskular di samping memelihara tekanan darah dan paras trigliserida yang normal.

2~Ultra tulen dan bergred farmaseutikal
Omega Guard dihasilkan melalui proses penyulingan proprietari tiga molekul yang memekatkan asid lemak Omega-3 yang bermanfaat dan semulajadi sementara menyingkirkan bahan-bahan berbahaya seperti merkuri dan plumbum yang terdapat di dalam kebanyakkan ikan.

3~Minyak ikan terbaik di dunia
mengandungi satu rangkaina penuh 7 jenis asid lemak Omega-3 semulajadi iaitu EPA,DHA,ALA dan lain2 lagi.EPA menyihatkan jantung dan sendi manakala DHA pula penting bagi perkembangan dan fungsi otak.


so sempena bulan omega ni. sy bermurah hati nak berkongsi beli dengan siapa yang berminat
insyaAllah semoga bermanfaat kepada semua orang.
sayangi diri sendiri dan semua orang!

diera
0193333806

No comments:

Post a Comment