Monday, November 3, 2014

multitasking Mom! boleh ke..






rumah-ofis-rumah-shaklee

sapa tu? saya lah..

seorang suri rumah + masih bekerja di ofis + part time bersama shaklee

ada je da tanya dah ada kerja di opis.. buat apa part time?


hehehhehe.. susah? yup memang susah.. mana nak handle opis.. mana nak handle anak, suami, rumah, dan mana nak layan customer..



Alhamdullilah.. setakat ni masih boleh harung..

takde la saya kata kerja saya tip top! rumah saya licin berkilat, semua terurus.. tapi compare ngan sy tak berbisnes sama je keadaan nye. so why not kita buat sesuatu yang kita suka dan boleh menambah pendapatan seisi keluarga.

pagi pergi opis.. petang di rmah.. bila layan customer?
waktu senggang harus ada.. tipu la sepanjang masa sendiri bz je.. (sy cakap diri sendiri, org lain sy tak tahu) dr saya termenung/tergolek tgk tv kosong aja better saya buat something kan!

lambat reply customer sbb busy?
Alhamdullilah sy pernah pergi kelas shaklee dalam tu kita diajar pasal rezeki.
sy sentiasa doakan jikalau customer tu memang hak saya, dia pasti sabar nak tunggu saya reply pm/whatsapp dia..

so far Alhamdullilah..
anak/suami terabai ?
hmmm pantang betul dengar ckp mcm tu.. hahahha sy still ada di rumah.. main/makan/ gurau dan beraktiviti bersama...

terpulang pada diri sendiri..
kalo kita serius nak berjaya kita akan buat apa saja..
tapi kalo kita hangat hangat saja.. pasti kita akan cipta juga alasan!
tahu tak , otak manusia sangat hebat mencipta alasan!


jgn risau!
Allah Ada!

jom shaklee
0193333806







No comments:

Post a Comment