Showing posts with label promo. Show all posts
Showing posts with label promo. Show all posts

Wednesday, September 9, 2015

pengsan,pitam lepas bersalin..

SelaMat pagi.

heheh agak berat tajuk hari ni. Tapi nak ke kita lepas bersalin, pitam, pengsan atau lebih dasyat meninggal dunia. Wallahualam.
sebenarnya nak cerita pasal anemia. 
Kekurangan darah sewaktu mengandung.

saban hari saya nampak kat fb, status ibu mengandung, hb low lagi.. kene marah dengan nurse.. macam mana nak naik kan hb.. banyak la reply dan pelbagai petua akan dapat.

heheh saya pon mcm tu dulu.. suh makan hati la makan itu la, makan sayur la makan ini la.. tapi.. sanggup ke nak hadap tu hari hari.. dapat lagi tekak org mengandung ni special skit..

tapi sebelum sy cerita lebih lanjut, saya ada bertanya pada doktor keluarga (adik ipar) sy suka belajar dr dia.. hehhe yelah banyak ilmu yg bole dipelajari tau.  Apa kah punca anemia ni atau buat hb low..

katanya:
♡ mungkin badan ibu tersebut terlalu kurus maka tak cukup darah nak berkongsi dengan baby. @ badan normal tapi diet si ibu. ( tak mengamalkan cara makan sihat. Tak menjaga nutrisi makanan dr sebelum mengandung)

♡mungkin si ibu pembawa gen thalasemia

♡mungkin si ibu ada jangkitan worm.

ini 3 perkara doktor akan biasa cek bila si ibu didapati mengalami anemia atau hb low.
Tapi biasanya ramai yang sangkut bahagian 1. Diet.

maklum la.. org zaman sekarang, tak semua yg makan makanan berkhasiat. Asik fast food, makanan tak seimbang, dan terlalu pikir nak jaga bentuk badan so mengamalkan diet diet tertentu. 

Saya tanya lagi, bole ke solution dia ibu mengandung ni terus amalkan makanan sihat, makan sayur, makan hati semua untuk naik kan hb..

" bole.. tapi dah terlambat.. hehehhe sebab tu klinik akan bagi pills sbb nak tunggu khasiat dr makanan tu hanya la tambahan.so sekarang ibu ibu amik supplement plak sebagai ganti yg utama"

Tapi betul juga. Sanggup ka nak blend itu nak blend ini.. percaya lah. Org zaman sekarang 3 hari pertama dia rajin la, lepas tu nan hado!(pengalaman sendiri)

Dah kene makan pills klinik. Ada masalah lain pula.. busuk la, sembelit la, sakit kepala la.. (mengandungkan, macam macam alasan lalu)

Kata doktor tadi, terpulang lah apa option ibu ibu, tapi, asalkan tak merbahaya pada baby dan ibu dan dapat membantu ibu dapat bacaan hb yang bagus.

so apa solution saya?
Vitalea iron formula!
Yang diformula khas dari shaklee.
multivitamin pertama dalam dunia.

memang sangat membantu ibu ibu yang ada masalah hb low ni.(saya salah seorangnye)

Alhamdullilah bacaan hb saya berbelas belas. Kalo dulu bawah 9. Huuuu..

tiada lagi bebelan nurse, tiada lagi ceramah panjang doktor sewaktu checkup.

Berminat nak dapatkan vitalea percuma dari shaklee?
Hubungi saya 019 33 33 806 and ask me how.
Kalau nak cuba dulu pon bole.
Pastikan seminggu sebelum checkup bole cuba dengan saya.


Thursday, September 3, 2015

10 Soalan Popular berkenaan ESP Shaklee



1. Apa itu Energizing Soy Protein atau  ESP?
Ia adalah protein soya yang berkualiti tinggi. Didatangkan dalam bentuk satu canister dan berbentuk serbuk. ESP boleh dibancuh dengan minuman kegemaran anda seperti milo, horlick, susu atau buah yang dikisar bersama. ESP digalakkan dibancuh dengan air sejuk atau suam demi memelihara protein supaya tidak termusnah pada suhu yang tinggi.

2. Mana yang lebih bagus untuk susu ibu antara ESP dengan Alfalfa? 
Protein membantu pembentukan sel dan merupakan kandungan yang penting dalam susu ibu. Alfalfa juga mengandungi protein TETAPI dalam kuantiti yang sedikit berbanding ESP. Sebenarnya, kedua-duanya bagus untuk ibu dan kesannya adalah berbeza kepada setiap individu. Sekiranya anda ada bajet tertentu,  harga Alfalfa lebih murah berbanding ESP. Paling penting, bagi menjamin keberkesanan dan susu bertambah, kekerapan penyusuan haruslah dalam tempoh setiap 3-4 jam dan tujuannya supaya payudara dapat dikosongkan.

3. Berapa harga satu canister ESP?
Harga ESP bagi Semenanjung dan Sabah Sarawak ialah RM150.

4. Berapa lama boleh tahan/digunakan untuk satu canister ESP?
 
Dengan kadar pengambilan sebanyak 3 sudu sehari, satu canister ESP boleh bertahan sehingga satu bulan setengah.



5. Siapa yang tidak boleh mengambil ESP? Siapa yang boleh mengambil ESP?
Hanya individu yang mempunyai masalah buah pinggang dan kesukaran memproses protein sahaja yang tidak digalakkan.
Sesuai untuk semua lapisan:
1. Ibu-ibu yang sibuk: ESP membantu memberi tenaga berpanjangan, badan lebih sihat dan kekal cergas.
2. Wanita yang ingin menguruskan badan: Hanya bancuhan ESP dengan minuman kegemaran pada setiap pagi, memberikan rasa kenyang yang lebih lama. Tiada lagi sarapan yang berat-berat!
3. Ibu-ibu yang menyusu anak: Membantu memperbanyakkan dan mengekalkan permintaan (supply) susu di samping digabungkan dengan pengambilan air yang secukupnya serta proses pengepaman susu yang konsisten.
4. Pesakit kencing manis: Mempunyai indeks glisemik yang rendah, melambatkan penyerapan glukosa dalam darah dan mengawal paras glukosa.
5. Wanita yang mementingkan penjagaan kulit muka: Membantu menghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus-mulus, gebu dan berseri untuk tatapan si dia yang tersayang. WOW…!!!
DAN lelaki, wanita, tua, muda, ibu mengandung, ibu menyusu, pesakit diabetes, selepas pembedahan, kesuburan, kecantikan, ibu berpantang, yang berdiet, ingin tambah tenaga. Pendek kata, anda, saya, kamu dan dia yang sihat dan ingin kekal sihat. Insha-Allah!


6. Apa rasa ESP sebenarnya? 
ESP Shaklee berperasa mild soya. Sekiranya anda tidak gemar atau tak menyukai rasa soya, ada pelbagai resepi ESP lain yang boleh dicuba: Resepi ESP (klik sini)

7. Jika saya ingin order hari ini, bila saya boleh terima?
Insha-Allah, penghantaran mengambil masa 1-4 hari bekerja bergantung kepada kawasan anda.
Ataupun bole COD di Bandar Baru Bangi Dan Putrajaya InsyaAllah secepat mungkin.

8. Adakah masih perlu ESP jika saya sudah ambil Alfalfa? 
Boleh. Anda boleh mengambil kedua-duanya sekali jika anda mahu dan berkemampuan. Alfalfa dan protein mengandungi banyak kebaikan dan kelebihan lain yang baik untuk kesihatan anda.

9. Apakah kebaikan dan kelebihan lain ESP ini?
  • Membantu pembentukan sel-sel baru.
  • Terbaik untuk individu yang dalam proses pemulihan selepas pembedahan.
  • Terbaik untuk kesihatan dan kecantikan kulit dan rambut.
  • Membantu pembinaan tubuh kanak-kanak. Justeru, anda boleh kongsi dengan anak yang berusia  1 tahun ke atas & keluarga.
  • Memberi rasa kenyang bagi individu yang dalam proses mengurangkan berat badan.

10. Bagaimana nak order ESP?
Anda cuma perlu hubungi saya dan saya akan uruskan pesanan anda dengan kadar segera.
Ingin dapatkan ESP Shaklee dengan HARGA AHLI dengan penjimatan sehingga 30 peratus? Daftar sebagai ahli Shaklee sekarang! 

hubungi:


Tuesday, February 3, 2015

Promo Febuari

Bulan kasih sayang
Sayang anak, sayang mak bapak, sayang diri sendiri

Buy 6 free 1 or buy twin pack get 5% off
Ostematrix
Vitalea Iron formula

Buy 3 free 1
Advance joint health
Vitalea for kids

Berminat?

Diera
019 33 33 806

Saturday, January 3, 2015

Nak Free? up to RM97.50?

Salam Maulidur Rasul Semua :D

ari ni nak cerita pasal Alfafa free..
eh korang tahu kan..
Alfafa pon salah satu promo bulan ini..

Alfafa 330 biji RM53.75 sebotol
Alfafa 700 biji RM97.50 sebotol

tapi bulan ni offer hebat!

BUY 6 Free 1 

BUY 6 Free 1

BUY 6 Free 1

kan jimat tu! bisik bisik je ngan kengkawan opis sebelah sebelah, ke blast ke whatsapp grup family member, jiran tetangga, tanya sapa nak kongsi ngan uols!

psst.. kawan saya buat tindakan bijak.. 
dia kumpul beli ngan geng opis dia, pastu harga bagi sama rata,dapat rm 46+- bagi satu botol yang 300 biji! jimat banyak tu!

takde kawan kongsi?
bole je kongsi ngan saya..
nak suh saya belikan pon bole!
0193333806

nah.. ce klik baca kebaikan alfafa..


atau nak baca cerita alfafa yg saya pernah tulis sebelum ni.. klik sini..

lai la.

promo sah sehingga 31 Januari 2015

diera cantik selalu,
0193333806

Friday, December 12, 2014

dia bagi lagi!


dah semua orang pelik..
shaklee tambah satu lagi promo!

mahunye tak pelik!
selalu beli 6 percuma satu
ni beli 3 percuma satu beb!

collagen powder shaklee!
pergh. ni bebetul saspen ni!
ha! peminat collagen shaklee mohon simpan stock ok! ni disebab kan lepas ni kemungkinan besar penjualan dihentika  sementara sebab nak renew pensijilan dan penambahbaikan. mungkin ambil masa 9-12 bulan!

so alang alang untuk tak terputus bekalan, amik la dua set terus!

untuk pembelian satu set pon sy akan registerkan keahlian untuk anda secara percuma! dah jimat rm65!

dan satu lagi insyaAllah 15 januari akan dapat cash back (kita panggil bonus) untuk anda.

berminat?
diera
019 33 33 806

shaklee bandar baru bangi seksyen 4 tambahan!

Monday, December 1, 2014

yeaY! banyak saya dapat!



wahh dah sampai hujung Tahun.. bedebar debar saya! sepanjang pagi kami #team PRIDE tunggu promo bulanan dari SHAKLEE.

bila dapat tahu.. semua senyum tak hengat dunia!

BUY 6 FREE 1 SUSTAIN RELEASE VITAMIN C
BUY 6 FREE 1 VITAMIN E COMPLEX

BUY TWIN PACK SUSTAIN RELEASE VITAMIN C WITH 5% DISCOUNT
BUY TWIN PACK VITAMIN E COMPLEX WITH 5% DISCOUNT

4 Promosi gitu! kawan kawan sy di SABAH ckp.. umpama santa CLouse dah hantar hadiah! seronok nye mereka..

bagi yang nak tahu geng promo ni sesuai ngan set apa leh klik ni.. hebat!


Friday, October 31, 2014

Betul ke Bohong


eh sapa nak kene karen?
hahaha sorry yo! i tak jemput AC MIZAL ari nih.
heheheh

cuma sy nak tanya soalan kita hari ni..
betul kah dua promosi ni akan tamat pada jam 12 malam ini 31/10/2014


nak tanya soalan?

tak ada?
korang jangan nangis ye kene karen..
hehhehe jawapan nya

BETUL!!!!

huu jika korang baca ni sila tgk jam, kalo masih belum pukul 11.59pm 31/10/2014
sila hubungi saya di 0193333806
untuk dapatkan HAK anda!

segera
0193333806

sekian!


Wednesday, October 8, 2014

happy birthday

wahh hari ni birthday kita!
nak wat extra special today..
every purchase will get extra free gift inshaAllah.
valid till 12.01am 9/10/2014

Thursday, October 2, 2014

promo ESP lagi?

wahh beli 6 percuma 1 lagi!..

hebat betul..
beli satu rm150..  bagi rm900 dapat 7 canister..

jadi rm128.60 satu canister!

so apa lagi!

ajak kawan kawan kongsi beli.
pastu yang awak tu plak nanti dapat apa lagi..

-free keahlian shaklee seumur hidup
-confirm dapat bonus pada 15/11/2014
-percuma cara pemakanan dan nasihat dr grup kami.
-insyaAllah jika berminat nak buat part time or full time, kami akan ajar mcm mana nak dapatkan 2/3/4 figure income sebulan!

bertindak segera!
diera
0193333806

Monday, September 29, 2014

Beli 3 Percuma 1

pergh! selalu shaklee nye offer beli 6 percuma 1..
bulan ni lagi hebat!! beli 3 percuma 1..
maka kalo kalian beli 6 dapat percuma 2..
bergolek golek hebat nya..


jangan marah ya kata sy lambat bgtahu.. hehehe busy la.. susun mealshake bertingkat tingkat kat umah..
pastu balut balut dan pos.. cod lagi..
Alhamdullilah.. tak cerita banyak pon ramai orang tahu kelebihan mealshake!

bukan untuk anak sahaja.. 
nak bg tahu rahsia ni..
mak yong yang selalu mabuk muntah pon bole minum ni! rasa? pergh jgn risau.. serius sedap. kihkih lebih sedap dr esp.. hehehhehe.. mcm aiskrim vanilla!

promo ni akan berlangsung sehingga huJung Oktober.. so jgn tunggu smpi hujung oktober plak..
sebab mcm dalam poster tu.. dia tulih ada program care for children kan..
mana tahu dah hits target dorang stopkan promo ke..
tapi kalo dipanjangkan juga Alhamdullilah!!! sebab lebih banyak kanak kanak kita bole bantu..

apa kata orang.. membeli sambil beramal..
insyaAllah..

tak larat nak beli 3?
beli satu atau 2.. ada sahaja rakan sedia berkongsi ngan anda (sy akan arrangekan) jgn risau..
harga tetap hebat!!

dah jom lah cari saya..
nak cod area bangi or putrajaya pon bole taw!


Thursday, September 11, 2014

mari membantu!

Assalamualaikum.

tahu tak kita bulan ni bulan promo MEALSHAKES..
bukan beli 6 percuma 1! tapi percuma 2!
nak lagi jimat. bole beli 3 sahaja.
tapi saya akan hantar 4 canister kepada anda!
jom join shaklee CARES for children!
untuk anak anak kita dan anak anak yg memerlukan. insyaAllah.


diera
0193333806

Wednesday, May 21, 2014

cerita bulan May

sebenarnya promosi beli 6 percuma satu tinggal 10 hari ja lagi.

Alhamdullilah hampir 30 canister sudah sold out dr saya.
insyaAllah ada lagi 3 set otw ke rumah.

cerita meal shake ramai yang dah tahu.
dapat lagi dah nak bulan puasa.
org beli sorang 3-5 canister.  tak tinggal amik terus beli 6 percuma 1.

kenapa?
satu canister punyai nutrisi lengkap.
bukan hanya untuk kanak kanak.. tapi orang dewasa pon bole..



hmmm..
waktu bila bole minum?
anytime.. tapi banyak orang buat easy breakfast.
bancuh, shake shake n minum! sedap!!


saya suka bila ramai yg cerita n saya sendiri alami bila antibodi anak bertambah kuat.
sungguh! kalo anak yg selalu demam, selsema.. seminggu smpi dua kali kita kene el la mc la..
cuba la satu canister..
insyaAllah dalam sebulan korang akan dapat rasa beza pada anak anak.



mana nak dapat mealshake ni?
senang ja,,

diera
0193333806
postage kemana mana
pickup di putrajaya
cod di bandar baru bangi!

Thursday, February 13, 2014

Isi kandungan Vitalea

Promo Vitalea BELI 6 PERCUMA 1 sapa mahu kasi?



cerita vita lea lagi..

hari ni saya nak share fakta nutrisi dalam satu biji vitalea. 


Vita A -        Kesihatan mata, kulit, anti-oksida, melawan kanser, cegah rabun malam, bantu tumbesaran, kuatkan kerangka tulang, gusi, gigi, system respiratori, sistem imun dan rambut yang sihat.

Vita D – Perkasa kepadatan tulang, mencegah penyakit tulang lembut, osteoporosis dan psoriasis.

Vita E – Anti-oksida, kepejalan kulit, kulit berseri, melancar sirkulasi darah, mencegah darah beku, sakit jantung, katarak, atritis, baik untuk sistem produktif lelaki, mengurangkan kesan parut.

Vita C – Anti-oksida, melawan kanser, merangsang formasi kolagen, meningkatkan daya tahanan penyakit, percepat sembuh luka, mencegah selsema, gusi berdarah, darah beku, hidung          berdarah.

Asid Folik – Kesihatan fetus, merangsang pengeluaran susu badan, kesihatan sel darah merah, kurangkan risiko sakit jantung dan kanser serviks, anemia, osteoporosis, tekanan, ulsert mulut, kesihatan kulit.

Vita B1 – Menukarkan makanan kepada tenaga, perkasa memori, kecerdasan mental, membina dan meransang peredaran darah, bantu tumbesaran, masalah keresahan, mabuk laut/darat, mengurangkan petanda herpes zoster.

Vita B2 – Tukarkan makanan kepada tenaga, anemia, keletihan mata, katarak, jangkitan lidah dan mulut, kekejangan.

Vita B3 – Tukar makanan kepada tenaga, menghasilkan hormone, meransang peredaran darah, lower blood ripid, merawat kepeningan, cirit-birit, migraine, ulser, nafas berbau, baik untuk perut dan usus.

Vita B6 – Metabolisma protin, baiki otot, senggugut, penenang, tenaga, elakkan muntah-muntah, bibir kering, glossitis, dermatitis, kekajangan, kebas, anemia.

Vita B12 – Membantu tumbesaran fetus dan kanak-kanak, bantu selera makan, tindak balas saraf,  baik untuk kecerdasan otak, kekuatan fizikal, memori, focus, keupayaan seksual dan mengelakkan anemia, keletihan, keresahan, diabetis, rabun.

Biotin – Bantu B-kompleks berfungsi lebih efektif, cegah rabun, rambut beruban dan gugur, diabetis, sakit otot, eczema dan keradangan kulit.

Vita B5 – Meredakan tekanan, kesan penenang, melawan alahan, sembelit, keletihan, atritis, meredakan kesan sampingan akibat antibiotic, mencegah jangkitan, percepat sembuhan luka.

Kalsium – Perkasakan tulang dan gigi, darah beku, kebas, kejang, rasa sakit, insomnia, mengekalkan kadar degupan jantung normal, mencegah osteoporosis / penyakit tulang lembut.

Fosforus – Meningkatkan kepadatan tulang, diabetis, batu karang, mencegah pereputan tulang, membantu ligament / otot dan meredakan kesakitan akibat atritis, anoreksia.

Iodin – Baik untuk tirod, membantu tumbesaran fetus, tingkatkan kadar IQ kanak-kanak, membina ligament/otot dan kesinambungan tisu-tisu, kekuatan fizikal, mengawal berat badan.

Zat Besi – Membentuk hemaglobin, redakan kesakitan akibat PMS (senggugut), membantu tumbesaran, melawan penyakit, mengelakkan keletihan, anemia.

Magnesium – Kesihatan tulang, gigi, merehatkan otot dan sistem saraf, sifat penenang semulajadi, mencegah tekanan, diabetis, sakit jantung, batu karang, sakit buah pinggang, hati dan masalah penghadalamn.

Copper – Membantu menukarkan zat besi kepada haemoglobin, kesihatan rambut, edema, penyakit berkaitan tulang, masalah kebangkakan.

Zink – Perkasa sistem imun, percepat sembuhan luka, keupayaan seksual lelaki, mencegah masalah prostat, baik untuk deria rasa dan bau, ketajaman minda
mana nak cari?
sy ada ready stock!
Satu botol mengandungi 120 biji.
Harga hanya **RM88.75 (Harga Pasaran)
postage RM6
** Dapatkan harga promosi dr saya MURAH dari BIASA

sayang,
MAMI DAMIA AISYAH
SENIOR COORDINATOR to be INSYAALLAH
019 3333 806
 

Thursday, November 21, 2013

VIVIX





GET YOURS now!!
do contact me for super saving incredible price!
diera
0193333806

Monday, July 1, 2013

promosi JULAI. GLA complex untuk anda!

GLA (asid linolenik gama) digunakan oleh ramai wanita untuk memelihara kesihatan sepanjang kitaran haid setiap bulan. GLA merupakan sejenis asid lemak Omega-6 yang digunakan oleh badan kita untuk membentuk prostaglandin - bahan berkesan berupa hormon yang membantu badan mengawalatur proses-proses badan yangg normal. Minyak benih bunga matahari adalah satu lagi sumber asid-asid lemak Omega-6. Ia mengandungi vitamin E yang membantu melindungi dinding arteri dan menyokong sistem imun dengan memelihara integriti sel.





Khasiat dan kebaikan GLA COMPLEX SHAKLEE
  • Membantu mengawal dan mengatur kitaran haid 
  • Membantu meningkatkan kesuburan 
  • Melegakan PMS (sindrom pra-haid) 
  • Membantu dalam menangani menopus 
  • Menguatkan kuku dan rambut 
  • Menjadikan kulit lebih sihat dan berseri-seri
  • Membantu menangai ekzema 
  • Melegakan simptom akibat artritis reumatoid 
  • Mengandungi vitamin E untuk menguatkan dinding arteri 
  • Menguatkan imuniti tubuh 
  • Memperlahankan proses penuaan 
  • Mengurangkan blood-clot yang boleh menyebabkan serangan jantung 
  • Mengawal kencing manis dan darah tinggi 
  • Mengawal kolesterol 
  • Untuk fungsi saraf

Testimoni pengguna GLA Complex




sumber: kawan kawan shaklee :D

nak juga?
email: diera_n@yahoo.com
sms/whatsapp/wechat:0193333806
shaklee distributor id 889162

Wednesday, June 12, 2013

Promosi June! percuma tau!!

salam. :D dah breakfast? hehehehe saya sekarang ni memang tak tinggal breakfast! maklum la sejak kita jaga badan kan. hahaha.. ade je orang kata tak sempat nak breakfast.. saya ada cadangan.. jom try mealshake!

Kenapa anda perlu memilih Meal Shake?
  • Sarapan segera yang berkhasiat 
  • Rasanya yang lazat pasti menambat hati anda
  • Sarapan segera yang mampu dibeli-harga berpatutan
  • Hidangan segera untuk para atlet 
  • Kudapan menarik pada bila-bila masa 
  • Hidangan yang ideal, rendah kolestrol, lemak dan     sodium-sesuai untuk menurunkan berat badan

Meal Shakes Shaklee merupakan sumber protein dengan vitamin dan mineral tambahan.  Ia menyediakan jumlah yang seimbang bagi setiap sembilan asid amino yang diperlukan oleh tubuh untuk tumbesaran dan perlindungan yang baik.  Dan lagi, Meal Shakes Shaklee mengandungi semua asid amino asli yang terdapat di dalam protein termasuk yang asid amino perlu dan juga tidak perlu.


Siapa yang perlukan Meal Shakes:

  • Bayi yang berusia 1 tahun ke atas
  • Untuk anak-anak yang kurang selera makan
  • Anak-anak yang selalu sembelit
  • Anak Kecil yang kurang berat badan
  • Ibu menyusu yang ingin menurunkan berat badan
  • Ibu hamil yang mengalami alahan
  • Individu yang sukar untuk menelan/makan vitamin tablet atau cecair
  • Warga emas 

panjang gila saya cerita tapi tak cakap pon apa yang percuma!! heheheh.. bulan ni ade promosi beli 6 percuma satu! satu canister mealshake!! *promosi tamat sehingga 30 June 2013

memang berbaloi baloi..tapi kalo nak beli satu pon bole jugak!! harga istimewa dari saya!!..

mia pon sekarang dah habis satu canister mealshake ni. saya campo kan dalam susu dia.. kalo dulu susah nak poo poo.. sekarang sehari sekurang kurangnye sekali! makan pon makin kuat sekarang. kalo dulu kuat juga.. bagi makan tak abis.. now.. siap bertambah! alhamdullilah...

kak mia ngan ayam goreng!!!

nak juga?
email: diera_n@yahoo.com
sms/whatsapp/wechat:0193333806
shaklee distributor id 889162