Showing posts with label #tips. Show all posts
Showing posts with label #tips. Show all posts

Tuesday, August 16, 2016

Kongsi ilmu. Murah rezeki

Nak tau satu cerita tak?
Ada seseorang yg saya kenal rapat,lepas balik  belajar dari sorang cikgu bisnes,saya dok perati

* dia ni kalau pergi mana- mana senang je dapat parking walau tmpt sgt sibuk
*pergi mana-mana,tiba- tiba orang tak kenal bagi senyuman manisss sangat
* pergi mana- mana urusan smooth je
* pergi mana- mana,ada je rezeki masuk
* buat marketing takde la beriya- iya sangat tapi customers tak putus- putus order dengan dia

Oleh kerana terlalu curious,dgn selambanya terus tanya

"Awak pakai ilmu apa tu ?"

Dia jawab,

" Takde ilmu special pun.
Cuma cikgu saya pesan,setiap hari selawat nabi buat la minima 1000 kali.Itu je "

Wowww!

Itu je ceritanya.okayh,bye 😁✌

Monday, September 14, 2015

tips jerebu!

sapa ada singgah blog saya hari tu.. yang saya tulis ini..

hehhehe lupa nak bagi sambungan nya.. kualiti udara kita makin teruk tau! maka kita kurangka la aktiviti luar rumah.. tapi kalo dah terpaksa nak keluar juga nak buat macam mana kan, so ni anatara simple tips untuk anda.


sangat senang kan.. tapi saya suka lagi kalo kita tambahkan supplement antibodi untuk kita..


tahu kan pengambilan vita c boleh menambah baik imunisasi kita..

atau pon lebih hebat, bole tambah ni dalam harian kita.. terutama mereka yang ada asthma..

insyaallah moga sangat membantu kalian!

bole hubungi saya jika berminat nak dapatkan mana mana produk shaklee tersebut

diera
019 333 3806

Monday, August 3, 2015

jantina bayi dalam kandungan


hahaha orang ngandung mesti antara yang bermain di kepala kan.. BOY ke GIRL?
memang di mulut akan cakap.. tak kisah.. janji sihat Alhamdullilah.. DEEP deep inside pasti akan terdetik meronta ronta nak tahu. TIPU la kalo kata tak nak tahu langsung..

Sama la mcm saya, kalo kat mulut pon gitu gak.. tapi.. hahaha.. 
google sana google sini.. compare tips sana compare tips sini..

tapi baru baru ni saya jumpa sesuatu yang baru..(baru bagi saya la)

urine + soda bikarbonat.

saya siap google + cek youtube. hahhaa berpuluh bekas urine orang saya tengok..
untuk dapatkan kepastian. 95% mengatakan ianya tepat.

saya plak masih belum scan pon sebenarnya. tapi keputusan nya amat la menenagkan jiwa yang asyik nak tahu. hehhehe..

ok test nya begini..

urine kita tuh dicampor kan dengan soda bikarbonat.



keputusan:

kalo takde apa apa perubahan: insyaAllah baby girl

kalo urine tu berbuih buih  mcm gas kan: InsyaAllah baby Boy.

apa pon dengan takdir Allah juga.. siapa lah kita nak sangkal Keajaiban Allah kan..

saya dah buat 4-5 kali. hahhaha.. tak senonoh kan..

keputusan nya sama juga.. so saya akan reveal waktu lepas saya scan nanti..
tapi kalo ada yang dah buat, n keputusan nya tepat share la ngan saya ye..

ok apa pon keputusan nya, 
ibu ibu jaga pemakanan, jaga kesihatan, pastikan dapat bekalan nutrisi yang lengkap.

tak tahu bagai mana?
whatsapp 019 33 33 806 insyaAllah sy share tips.




Friday, October 17, 2014

# tips nak punggung lentik

selamat pagi! 

hahha pepagi jumaat kita cerita pasal lentik plak kan..

ntah tetiba je nak share pasal punggung lentik ni kan.

ye lah mak mak kan.. bukan nak melawa pakai baju ketat tunjuk lentik kat org.. tapi kita nak jaga penampilan juga depan en suami. heheh.. asik en somi duk sengih tengok nora danish ka che ta ke kat tv.. apa kata kita jaga kita nye part plak.. hahahha..

sy pon baru belajar gak bab ni.. so nak share..

banyak orang suggestkan bersenam!
ala tak susah.. tak yah lah beriya nak beli baju seluar senam bagai..

heheh sambil masak kat dapo ke sambil basuh pinggan mangkuk ke.. (ce bayangkan sy buat sambil basuh pinggan mangkuk ) hahahhaha

senaman ni nama nye squat..
ni pandangan sisi squat

yang ni plak bg awal awal kita akan rasa kaki kita terbuka so kene lawan getah tu. gigil siot..

cabaran diri sendiri
tahu tak kalo kita konsisten ni bukan punggung ja lentik! bahkan peha pon mantop! 
hehhehe saya pon masih mencuba nak capai 50 sehari.. memang awal awal gigil tu buat!

satu lagi tips! 
amalkan makan makanan sihat.
tambah suppliment dalam pemakanan anda!  bukan nak kata sebelum ni makanan anda amil tak cukup zat.. tapi.. kita top up lagi..
  

Kedua suplemen ni sangat membantu untuk meransang pembentukan pinggul yang anjal dan terbentuk.ESP Shaklee mengandungi Acid amino yang sangat penting untuk pembentukan otot.
  Alfalfa complex pulak berfungsi sebagai penstabil hormon estrogen di dalam badan wanita.Sekiranya hormone estrogen terlalu rendah,alfalfa akan menaikkn hormone estrogen.Manakala sekiranya hormone estrogen terlalu tinggi,ia akan membantu untuk menghalang kenaikan estrogen.Alfalfa juga sangat membantu untuk membentuk pinggang anda dengan mengurangkan penyimpanan lemak di kawasan tersebut.So,bukan setakat pinggul cantik tapi kalian juga mampu memiliki pinggang yang ramping gitu.

sapa yang tak mahu kan! 
bila diri kita cantik , kita akan lebih selesa dan lebih yakin dengan diri sendiri!

saya sedang mencuba kedua tips ni.. 
anda bila lagi..
hehhehe jgn jales kalo sy lentik dulu. (yup sy tak tunjuk la kat kome) ahahhaha

dah la. jgn risau.. 
cari saya laju laju na!
sementara esp ada promo bulan ni.. 



 


Monday, September 15, 2014

#tips 003 Membersihkan Periuk/Kuali yang Hangus berkerak

Selamat Pagi!

Terharu masa hari sabtu ada orang Whatsapp .. "takde tips ke?" hehhe..

maaf.. dah draft tapi terlupa auto publish.. heheheh

ok kita nak cerita pasal periuk berkerak. periuk ke kuali ke..
biasa kan.. kekadang bila masak.. tertinggal atau terleka nak kacau mesti bawah dia berkerak.. hehhe
contoh masa raya.. masak rendang!!! hahahah.. saaaangat selalu terleka ye tak!

saya ada jumpa banyak tips..
tapi satu ni paling RARE!

kulit Epal + Air  kita jerang kan guna kuali/periuk berkerak tadi..
setelah berapa ketika kita akan tgk kerak tu tertanggal.. dan kacau sikit supaya lebih kerak tertaggal..
pastu cuci mcm biasa..

dapat? senang tak?

pssst.. saya ada satu cara lagi senang..


Dengan shaklee kita ada 1001 kegunaan .. hehhe TADAAAA... Basic H!

dalam kes kuali/periuk karat tadi..

buh setitik dua. atau lebih mudah kita dilute kan dalam air.. masuk dalam **bekas sembur sembur tu..
dan spray!... pastu gosok jgn tak gosok!..
INSYAALLAH jgn terkejut.. kuali da lebam pon bole nmpk *kembali bersinar.. bab hangus tadi ofkos la tertanggal.. hehhehe

JIMAT GAS kan.. tak yah jerang Air hahhahaa

*jika gosok dengan sepenuh hati dan berkasih sayang

XTRA TIPS untuk kebesihan dapur (biar Gambar berbicara)


**bekas sembur sembur tu adalah bekas spray yang kuning tu.. bole beli kat kedai RM2..

menarik tak? paling penting.. mudah, Jimat dan selamat!

nak?
hmm roger roger lah saya!

diera
0193333806
diera_n@yahoo.com


Friday, September 12, 2014

# tips 002 Susah Nak Telan VITALEA

Korang penah tengok tak cerita doremon..
heehhe.. kira zaman moden dorang la kan.. bila makan dorang just telan pil je..
sekali telan sama terus kenyang.. cukup nutrisi gitu..

heheh tapi tak la bila kita makan vitalea ni terus kenyang. takdeee pon!!!
apa sy nak terangkan adalah.. dengan pengambilan Vitalea INSYAALLAH boleh cover segala vitamin yg diperlukan badan. Sangat sesuai bagi mereka yang ingin mengekal kan kesihatan optimum..

Tapi ada beberapa Feedback sy dapat, VITALEA ni besar sangat! payah nak telan!
hehhe jgn salahkan mereka.. memang ada org jenis takut makan ubat. akan rasa trauma kat pil.
memang vitalea ni besar sikit saiznya dr biasa,

disebab kan kepentingan yg hebat vitalea ni.. mereka gagahkan juga,, ada yang sanggup tumbuk sampai jadi debu tau!.. hehhehe

ok ni TIPS dari saya.. (hasil pembelajaran dalam kelas nutrisi)
tahu kah kalian vitalea shaklee vitamin larut air.. sangat mudah terurai dalam Air,,
 tak caya ce tengok video ni..






Vita Lea Shaklee – Multivitamin yang cepat larut di dalam air from Eshamz Halim on Vimeo.


credit kepada en

so apa tips saya?
RENDAM KAN SAJA VITALEA kalian tu dalam segelas air dan selepas 3 min, kacau dengan sudu dan minum  !

mudahkan..

salam sayang,

diera
0193333806

Thursday, September 11, 2014

#tips 001.. Performance drink berketul

Assalamualaikum.. hai! 

pernah tak korang alami da buka performance drink.. lepas tu bila next bancuhan, korg buka canister tgk pd tu beku dan berketul..

acane tu? dah kikis pon tak bleh gak sbb dia mcm tak pecah kan.
sy ada tips..


1. make sure korang tutup betul betul rapat performance drink tu. supaya takde aliran udara masuk sama seperti mcm br beli.

2. jgn terdedah pada tempat panas. ye lah sebelah tempat masak ke. cerek ke.. hehehhe

3. ni TIPS PALING WIN.
simpan Performance drink tu di dalam PETI SEJUK.  sungguh! bukan tempat BEKU ya!

kat tempat kita letak brg biasa tu je.. lepas sehari buka balik canister tu walau kalian nampak berketul,  cuba tenyeh ngan sudu.. dia akan terurai dengan mudah! 

cuba lah!
heheheh 

ok itu saja tips pada kali ni.. insyaAllah sy akan sambung lagi BANYAK lagi tips akan dtg!
keep on reading ok!

diera
0193333806