Saturday, September 5, 2015
cerita cameron highlands 2015
Dah lama teringin tau nak g ch ni. Ni semua gara gara cerita nora elena, ombak rindu dan apa apa cerita yg ada aaron aziz. Hahahah.. lagipon sambil hajat dihati nak bawak mak abah berjalan.
Ok bergerak dari bangi awal pagi sabtu. Kami ikut simpang pulai untuk mendaki..
Maklum la tak biasa, so pilih jalan selamat. Huish jauhhh nye perjalanan. Destinasi pertama lavender farm. Owh memang menggugat betul ngan pelbagai bungai warna warni.
Lepas tu semua dah kelaparan, terus la kami check in. Owh kali ni tak duk hotel.kami duduk appartment ala homestay. Cerita pasal homestay plak kami menyewa di kawasan tanah rata.appartment muslim 3 bilik.
Bila bawa bonda ngan ayahnda harus lah makanan kami hebat. Hahah siap masak gitu.. lepas makan kami rehat rehat feeling feeling sejuk.
Sebenarnya kami tak berapa berjalan sangat kat cameron lebih pada santai dan rehat je. Dah lepas asar keluar semula ke pasar kea. beli buah buahan dan jagung.
Sebab kan pasar malam brinchang sangat ramai org, dan sangat jem kami decide balin rumah sambung masak masak lagi.
Hehhe pagi esok nya baru sambung pergu ke ladang teh sungai palas.
Mak yong mendaki gitu.
Owh kami spend masa agak lama gak kat situ. Chilling with tea, shopping tea .. hehehhe. Lepas tu turun balik sambung shopping di paaar kea. Beli sayur dan stroberi. Tak lupa jagung.
Pergh penuh bonet.
Mintak en asben belanja bunga. Dia kata bunga tak tahan. Cepat layu.. membazir!
Dia ajak pergi kaktus valey.
Hahaha lomentik kan.. dia blanje kaktus pula. Siap dah berbunga kaktus kat umah ni.so tu tempat terakhir kami singgah sebelum check out.. lepas zuhur kami check out dan singgah lagi di air terjun panas tu.
Tak ingat apa nama. Tapi tak dan amik gamba. Hehhehe.
Sorry tak amik bnyk gamba sbb mmg bebetul pergi nak berehat kan.
Tapi rasa tak puas nak bersejuk.
Jom pergi lagi!
Monday, July 27, 2015
11 syawal
Salam Aidilfitri.. lambatnyee nak wish semua kan. hehehhe.. selalu teringat, tapi selalu lupa.
hai.. Alhamdullilah business shaklee masih berjalan lancar. banyak juga offline untuk mereka yang jumpa blog saya ni. terutama area bandar baru bangi..
anda oder, saya hantar. insyaAllah takde masalah kekurangan stock, sbb bila stock on hand menyusust, sangat susah hati..hehhe maka cecepat la saya restock..
kalian perlukan khidmat nasihat berkenaan produk shaklee?
nak belajar guna dan menjual?
diera
019 3333806
sentiasa akan cuba membantu.
jom join team Pride.
Wednesday, January 14, 2015
murah ke bercuti dengan agoda
hmmm ni bersungguh sungguh i nak menjadikan 2015 tahun berjalan jalan..
so kene bekerja keras dengan shaklee!
ingat, lebih kita kerja, lebih kita dapat..
malas kita kerja, ciput la dapat..
pilihan di tangan kita..
diera yang seronok nak berjalan jalan
019 33 33806
Friday, December 5, 2014
COD or COG
hari ni nak share cerita dilema peniaga.. hahah tak la semua pelangan kita buat perangai..
tapi ada juga satu dua bagi kita cabaran.. kan..
biasa dengar COD?
apa yang kita paham.. CASH ON DELIVERY la kan.. maksudnya, bila peniaga antar barang kita terus bagi bayaran. Banyak je company besar yg offer term ni.. bagus juga bila kita buat COD sebab bagi saya kalau sebagai pengguna.. sy bole confirm brg yg kita oder tu sama macam yg kita oder. boleh elak unsur penipuan.. dan saya juga bole tanya macam macam info direct pada seller..
kalau sebagai peniaga pula, saya suka jumpa customer, dapat kenal lebih lanjut.. pastu masa tu biasanya saya akan kasi lebih tips, pesan dan cara penggunaan. seronok kan..
yang paling penting nya payment terus kita dapat cash! so peniaga bole rolling terus stock dia. dua dua senang! pembeli tak perlu nak cari atm deposit machine/transfer online kan..
macam mana pula COG?
hehehe.. ni term baru ni.. saya pon lately gak terkena. tapi nak wat cemana..
ada je org oder barang kat kita.. suh anta.. sebagai peniaga.. sudah tentu kita akan bersyukur rezeki masuk. dan seboleh bolehnya kita akan sediakan stock untuk customer..
biasa nya kalo yang dekat dan request untuk delivery memang jarang saya minta transfer payment.
tapi tu lah..
bila hantar barang..
customer: tq ye awak.. berapa eh hari tu? RMXX kan.. ok nanti GAJI sy transfer k!
haaa.. tu la maksud saya.. COG.. CASH ON GAJI..
hehehhe confuse sekejap kita.. termenung kan!
heheh bukan nye apa.. memang kita paham.. somehow customer nak urgent.. tapi bagi saya senang kalo kita bincang awal awal..
ada je customer saya awal awal lagi da ckp..
akak nak XXXX dulu bole tak? gaji akak bayar.. sebab anak akak punya habis stock. tak sedap plak tgk dia tanpa XXXX..
insyaALLAH kalo dibincang SEBELUM ambil barang, tiada hati akan terluka. sebab sama sama setuju.
betul tak? saya rasa semua peniaga pon setuju dengan statement saya. sebab kita sesama tak de la simpan modal besar, tapi keep on rolling dr hasil bayaran customer. tanpa customer siapa lah kami kan. Kami memang awal awal dah niat nak tolong orang seberapa boleh. niat di hati nak tolong ramai orang, tapi kalau kita dah block bahagian orang lain susah jugak..
ok la. sesama kita ambil iktibar.
perlukan produk shaklee segera?
COD sahaja area bandar baru BANGI dan Putrajaya
COG bisik bisik sahaja. kalo ada slot insyaAllah.
diera
0193333806
Wednesday, December 3, 2014
kasut!
sementara di perantauan.
nak show off..
kasut ni en suami belanja weekend hr tu..
agak lama jugak mengidam kasut style gini.
hahah dr anak dara kot!
sebab mahal!
sekali asben beli wiken aritu rm19 ja. ahahaha
siap tanya.. satu je ke?
alalalal.. jadi lah satu dulu. buat lepas tekak!
tapi i rasa stylo lebih gitu!
lebih yakin!
Friday, November 14, 2014
Awak doktor ke?
Alhamdullilah.. hehehe.. dah jumaat lagi!
hari ni saja nak story cerita pengalaman bersama SHAKLEE lagi..
kekadang bila org tanya mcm mcm kat kita, kita terang kan mereka tentang produk pastu tetiba mesti dia tanya.."AWAK DOKTOR ke?"
heheheh.. ada yang kejam sikit ckp.. "macam la dia tu doktor.." padahal tadi diaminta tolong kita kan..
tapi ada je yang sweet.. ckp.. "pandai nye awak.. mcm doktor.. terima kasih tolong saya.." tersipu sipu saya tau!
biasa la orang banyak ragam..
ish korang ni memang cita cita saya nak jadi doktor dulu! masa darjah satu sy da ckp kat cikgu sekolah saya,.. cikgu Maryam,.. saya nak jadi doktor/nurse/cikgu.. see doktor list pertama saya..
comel kan! hahaha kalo sy jadi doktor..- perasan
tapi sebab ada sebab tertentu saya tak dapat nak jadi doktor. hahaha ingat senang ke nak jadi doktor wei,,
tapi nawaitu nak bantu orang sihat memang tersemat dijiwa. Alhamdullilah saya dipertemukan dengan shaklee..
sy diperkenalkan dengan PAKAR PAKAR NUTRISI shaklee.. saya diperkenalkan dengan SUPPLEMENT hebat shaklee..
kami tak pon mengata kan doctor salah or ubat doctor salah or what so ever. tapi kami hanya berkongsi tentang SUPPLEMENT/ MAKANAN TAMBAHAN..
Ubat dan supplement adalah perkara berbeza. kami tak kata DIJAMIN sembuh. tapi INSYAALLAH membantu..
saya tak marah pon bila orang hantam saya. ahahha bagi saya dorang doa kan saya jadi doctor kot. tak lah.. ANAK saya insyaAllah sy akan galak kan jadi doctor.
btw.. kami bukan berkongsi buta tuli sahaja tentang produk shaklee.. Kami juga dapat ilmu dr kelas kelas nutrisi dan produk yang dianjurkan oleh SHAKLEE sendri. InsyaAllah sepanjang 2 tahun saya bersama shaklee sy tak perlu nak pk nak "create" testimoni..
"THE PRODUCT SPEAKS FOR ITSELF"
kesimpulan dari saya.. kenali lah dulu.. baru berbicara..
sekian terima kasih..
saya yang tak dapat nak jadi doktor,
INSYAALLAH MASTER 2015
diera
0193333806
Thursday, November 13, 2014
Wednesday, November 12, 2014
anak dan aidijuma
hehheeh anak anak mealshake saya ni alhamdullilah sihat!
disebab kan kegilaan maknye kumpul tudung aidijuma..
anak dara dua orang ni pon dah pandai mintak nak pakai..
ni hari ni.. sanggup bangun awal pagi.. sebab nak suh mami siapkan.. heeheh..
nak g sekolah ngan tudung misai!
harap teacher tak marah la ye. hahahahha
promo omega masih berlangsung ya!
nak share? mai lah!
Monday, November 10, 2014
RINDU
seminggu dah saya tak masuk bilik fav saya.. huhuh
alasan.. kasut saya tinggal dalam kereta en suami.. huhuh..
adoi kereta bukan jauh pon kan nak keluarkan kasut. hahaha
tu lah.. masa balik kampung semalam.. mak kata nampak kecil sikit. wahhh walaupon tak rasa beza tapi bila mak tegur tu kembang juga hidung kan! terus i makan berlahap lahap di kampung.. disulami omega ya! dan juga herblax!
tapi belek belek outfit bersenam mcm dah boring! nanti buat alasan malas plak kan. hahahha..
terasa nak shopping outfit baru!
comel kan PINK! hahahahha..
yang benarnya kene beli kasut baru.. sebab kasut sekarang dah mcm lidah buaya dah... tapak nya sudah terjelir. hhehehe.. kalo dapat kasut mcm ni best gak..
pink juga! seee.... saya rasa saya suka pink!
en suami.. bilik fav tu saya nak buat warna pink bole?
heheh... ok lah! malam ni mesti tiada kata tidak! bab shopping tu nanti kita pergi bila IOI CITY dah buka nanti kita g shopping kat situ okeh!
now kita shopping Shaklee dulu!
Thursday, November 6, 2014
Shaklee Bandar Baru Bangi
kekadang anda rasa ramai sangat pengedar shaklee keliling anda..
tak tahu nak pilih mana satu..
boleh pilih saya.. terutama yg berada di BANDAR BARU BANGI..
insyaallah ready stock dan dekat dengan anda..
boleh call aja di 0193333806
Lepas tu kekadang tertanya..
baik aku je jadi ahli shaklee.. nak guna sendiri.. bole beli sendiri.. ada no ahli.. bole beli no ahli..
boleh je.. anda boleh hubungi saya 0193333806 untuk bantuan mendaftarkan keahlian anda..
atau..
walk in saja di branch shaklee dan daftar disana. letak kan id penaja anda 889162 nur safawati.
kemudian setelah selesai.. hubungi saya untuk saya guide anda cara penggunaan atau pemakanan vitamin. mungkin anda nak cuba buat xtra income?
boleh.. sangat boleh!
hubungi saya 0193333806
produk shaklee banyak.. tak tahu mana satu sesuai..
hubungi saja saya 0193333806 saya akan bantu..
insyaallah sy akan bantu jika anda nak saya bantu..
saya adalah pengedar sah shaklee di bandar baru bangi
Monday, November 3, 2014
multitasking Mom! boleh ke..
rumah-ofis-rumah-shaklee
sapa tu? saya lah..
seorang suri rumah + masih bekerja di ofis + part time bersama shaklee
ada je da tanya dah ada kerja di opis.. buat apa part time?
hehehhehe.. susah? yup memang susah.. mana nak handle opis.. mana nak handle anak, suami, rumah, dan mana nak layan customer..
Alhamdullilah.. setakat ni masih boleh harung..
takde la saya kata kerja saya tip top! rumah saya licin berkilat, semua terurus.. tapi compare ngan sy tak berbisnes sama je keadaan nye. so why not kita buat sesuatu yang kita suka dan boleh menambah pendapatan seisi keluarga.
pagi pergi opis.. petang di rmah.. bila layan customer?
waktu senggang harus ada.. tipu la sepanjang masa sendiri bz je.. (sy cakap diri sendiri, org lain sy tak tahu) dr saya termenung/tergolek tgk tv kosong aja better saya buat something kan!
lambat reply customer sbb busy?
Alhamdullilah sy pernah pergi kelas shaklee dalam tu kita diajar pasal rezeki.
sy sentiasa doakan jikalau customer tu memang hak saya, dia pasti sabar nak tunggu saya reply pm/whatsapp dia..
so far Alhamdullilah..
anak/suami terabai ?
hmmm pantang betul dengar ckp mcm tu.. hahahha sy still ada di rumah.. main/makan/ gurau dan beraktiviti bersama...
terpulang pada diri sendiri..
kalo kita serius nak berjaya kita akan buat apa saja..
tapi kalo kita hangat hangat saja.. pasti kita akan cipta juga alasan!
tahu tak , otak manusia sangat hebat mencipta alasan!
jgn risau!
Allah Ada!
jom shaklee
0193333806
Friday, October 31, 2014
Cinta Hati Saya!
dalam mood nak closing ni tetiba feeling feeling plak..
cepat nye masa berlalu..
nak kongsi cerita cinta hati saya...
ni cinta hati saya yang pertama... nama damia zulaikha binti Akmal Hisham.Lahir 28 Dec 2009
InsyaAllah tahun ni 5 Tahun.. Cepat nye masa berlalu.. Sekarang Alhamdullilah bijak serba serbi.. kekadang rindu mia yang baby..huuu... tetiba nak nangis plak sebab rasa anak da besar.. sobss..
cinta hati kedua saya yang very cheeky ni namanya dalilah Aisyah binti Akmal Hisham. Lahir october 2012. Alhamdullilah br cecah 2 tahun. tengah melasak dan da mula nak membebel sama je perangai mcm kakak dia. eh ke sebab mak dia kuat membebel gak!heheheheh ni pon sudah besar!
tapi mlm tadi sy tanya aisyah nak adik tak? dia geleng tak nak jawabnya. bila ditanya berulang kali terus dia menangis hiba. acane ni.. hahhaa
tuh cinta hati paling cinta lah! heheheh. tak nak komen bebanyak. geram plak tengok gamba bontot sekeping. ahahhaha
ok bai!
feeling sad! sebab nak abis oktober.. nak abis promo mealshake, nak abis promo esp! sobs!
Thursday, October 30, 2014
bulat ke sfera
ni la gym ball!
excercise pon perlu!
jom shaklee!
Wednesday, October 29, 2014
vitamin kegemaran saya!
tapi syukur sy dipertemukan dengan shaklee.
still berat! tapi tak la mengembang semangkuk. dan baru bulan ni sy mula xcercise! harap lebih membantu untuk turunkan berat badan! yg penting kita fit!
mesti lah bole!
tiada produk lain.. hanya shaklee dan jaga intake pemakanan! insyaAllah.
tempat lepak paling COOL
![]() | ||
saya akan bancuh ESP+ Performance drink untuk tenaga + supaya tak terhidrat!
tapi dengan amalkan omega secara konsisten, memang berjurai jurai lah peluh yang keluar!
jom!
saya suka makan.. (minggu ini)
sebenarnya sy baru first time pergi kedai ni. tapi terus jatuh cinta!
pernah dengar ni? saya pon br first time dengar. kebetulan semalam plan nye nak makan tomyam.
tapi ternampak kedai ni plak.
lokasi? di PRECINT 8 Putrajaya. @yer at 8
tengok kedai penuh orang. sy dan geng makan ni, pantang tgk kedai makan ramai orang! mesti nak menyelit..
ni antara dalam menu dia. btw.. gamba sy amik dr mr google!
semalam dah lapa tak dan nak amik gamba..
ni la rupa entrance kedai di putrajaya!
kedai nya comel ja! tapi orang yang datang ramai.. sekali lagi gamba dr mr,google!
salah satu burger yang ada!.. gamba ni dr web fuelshack!
korang jgn rasa korang ditipu plak!
sebab yg real dr kedai pon sebijik mcm ni! daging dia tebal! telor nya cantik! rasa dia hebat!
ok tak nak tulis panjang panjang.. sebab rasa mcm nak start kete n terus pergi sana!
hahahaha
pas balik mkn semalam cepat cepat sy telan lecithin+omega+alfafa
semoga kalori hebat tak kekal dalam badan saya.
sedap di tekak lega di perut!
nak cuba lecithin+ omega+ alfafa?
Friday, October 17, 2014
how to kill time -cara saya
gila nak kata sy goyang kaki kat opis.. heeheh..
kerja kami ni berperingkat.. kalo busy org lalu pon tak perasan.. tapi biasanya sy start busy lepas pukul 10 pagi.
sy beli kat jualan puspanita bawah opis tu.. pastu ada member kasi lagi satu as birthday present maybe..
Alhamdullilah ramai antara kami dah merasa bonus 4 figure!
now kita nye target seriusly 5 figure.
sihat luar dalam bantu mereka yang memerlukan!
0193333806
Friday, October 10, 2014
cerita esp
korang tahu kan. bulan ni promo esp..
huish first batch sy oder diduga.. hehe abg GDex bawak merata parcel sy..
tq abg GDex sbb promo shaklee dr rumah ke rumah.. hehe ye la bila dia buka lori org nmpk.. bnyk nye produk shaklee!
Alhamdullilah org bangi dah ramai guna shaklee... semua nak jaga kesihatan!
tapi kalo nak cari yg sentiasa ada ready stock.. cr la di seksyen 4 tambahan!
call or whatsapp di 0193333806 pon bole. free delivery charge untuk kaw Bandar Baru Bangi..
ok berbalik untuk cerita esp..
korang tahu kan sapa je layak minum ni..
almost semua org layak ok!
sumber protein terbaik untuk kaliAn..
hmm nak hutang satu cerita lah..
nnati sy cerita kenapa esp terbaik untuk ibu mengandung!
ye la kalo tulis panjang panjang kat sini nti korang boring baca! kikiki
ok jgn lupa roger i ok!
Wednesday, October 8, 2014
happy birthday
Sunday, October 5, 2014
salam AidilAdha
assalamualaikum.
Salam Aidiadha buat pembaca blog momlovestory.blogspot.com
semoga kita berjaya menghayati erti pengorbanan.
selamat menikmati juadah yang pelbagai. yg ada penyakit berhati hati. kawal pemakanan anda. jgn lupa supplement!
yang memandu moga kaliab lebih fokus dan besabar lah diatas jalan raya.
sekali lgi kami beraya di bandar baru bangi saja. maka kami akan berada di rumah mentua pagi nanti.
Assalamualaikum
























