Showing posts with label HomeCare. Show all posts
Showing posts with label HomeCare. Show all posts

Monday, November 3, 2014

my hero!

owh! subjective betul tajuk!
hero!

hampir separuh hari pikir nak tulis hero mana satu. dalam kepala asik pikir iron man!

hahahha kejam kan.. tapi bila masuk dapur.. tengok pinggan mangkuk bertimbun.. owh baru la sedar hero sy yg sebenar harus sy kongsikan!

korang tahu tak.. betapa jimat nye sebotol ni.. yg saya punya di dapo ni sy buka dr bulan puasa!

tipu la kalau kata sy tak guna! tiap hari singki tu penuh pinggan mangkuk!

ok tu cerita lain..
yg lagi best.  guna sikit je.. buihnya.. sabun nya.. minyak cemana pon senang tanggal!

kalau macam kuali sambal ke sy tertinggal kering.. senang je. buh setengah sudu kecil hand dish ni dalam sprayer.. dan bancuh ngan air.. spray dan biarkan dalam 2-3 min..kemudian basuh mcm biasa.  kalo zaman guna brand G /A / X dulu mau suku botol kot sy tuang. ahahah. sebulan mau dua tiga bot9l untuk sabun cuci pinggan je.

pastu tangan kasar plak tu.. kadang kadang siap melepuh!
guna ni? InsyaAllah tak ada masalah!
tangan lembut dan mudah guna!

ish korang ingat shaklee ada vitamin makan je?

pencuci pinggan mangkuk pon ada ok!

nak?
whatsapp sy..
0193333806.

yes whatsapp
0193333806

Monday, September 15, 2014

#tips 003 Membersihkan Periuk/Kuali yang Hangus berkerak

Selamat Pagi!

Terharu masa hari sabtu ada orang Whatsapp .. "takde tips ke?" hehhe..

maaf.. dah draft tapi terlupa auto publish.. heheheh

ok kita nak cerita pasal periuk berkerak. periuk ke kuali ke..
biasa kan.. kekadang bila masak.. tertinggal atau terleka nak kacau mesti bawah dia berkerak.. hehhe
contoh masa raya.. masak rendang!!! hahahah.. saaaangat selalu terleka ye tak!

saya ada jumpa banyak tips..
tapi satu ni paling RARE!

kulit Epal + Air  kita jerang kan guna kuali/periuk berkerak tadi..
setelah berapa ketika kita akan tgk kerak tu tertanggal.. dan kacau sikit supaya lebih kerak tertaggal..
pastu cuci mcm biasa..

dapat? senang tak?

pssst.. saya ada satu cara lagi senang..


Dengan shaklee kita ada 1001 kegunaan .. hehhe TADAAAA... Basic H!

dalam kes kuali/periuk karat tadi..

buh setitik dua. atau lebih mudah kita dilute kan dalam air.. masuk dalam **bekas sembur sembur tu..
dan spray!... pastu gosok jgn tak gosok!..
INSYAALLAH jgn terkejut.. kuali da lebam pon bole nmpk *kembali bersinar.. bab hangus tadi ofkos la tertanggal.. hehhehe

JIMAT GAS kan.. tak yah jerang Air hahhahaa

*jika gosok dengan sepenuh hati dan berkasih sayang

XTRA TIPS untuk kebesihan dapur (biar Gambar berbicara)


**bekas sembur sembur tu adalah bekas spray yang kuning tu.. bole beli kat kedai RM2..

menarik tak? paling penting.. mudah, Jimat dan selamat!

nak?
hmm roger roger lah saya!

diera
0193333806
diera_n@yahoo.com