Showing posts with label makan minun. Show all posts
Showing posts with label makan minun. Show all posts

Thursday, July 30, 2015

Raja Buah

gambar ihsan google :P


Selamat Pagi..

sekarang kan tgh musim RAJA BUAH ni.. alahai.. di mana mana pon ada jual..

sampai kat area bangi ni. jalan lurus dari PKNS menghala ke bulatan sekyen 4 tambahan tu kiri kanan orang jual Durian..

saya panggil jalan tu Persiaran Durian. hahhahaha

sejak dari awal pregnant, nak mkn durian, tapi bukan lah teringin sekadar nak je. mana tak nye hari hari lalu tgk durian. paling best bila jalan tu jem, saya buka tingkap. sedut aroma FREE durian. haahaha tak senonoh kan..

Nak di jadikan cerita, malam tadi MIL kata tak pernah cuba MUSANG KING. ha ko, anak nye (suami saya) bergegas la mencari lepas solat maghrib ke persiaran Durian...hehhehe
beli 2 biji sudah cukup. sebab dia dah nampak isterinya penuh nafsu tak sabar makan durian.

ahahha.. sampai umah mil terus buka, laju laju kami makan. adoiii.. bau dia, lembut dia, manisnya.. hebat!! sampai ulas ke 3 adik yang doktor tanya.. "eh kak. dah banyak ni.." hahhaa
" tak la.. akak suap aisyah tadi.. sambil dengan pantas amik yang ke 4 plak.." pandang en suami, dia dah sengih dah. ok paham... cukup cukup lah tu..

legaa.. dapat makan durian.. malam tadi nak tidor, ha pusing kanan pusing kiri.. panasss,
sampai la sekarang ni.. macam orang demam. dalam badan panas.

ish ish ish..

tapi yg tak tahan.. waktu membuang pon bau durian! hahhha confirm MUSANGKING..

yeaw... hahahhaha

Tuesday, November 25, 2014

kuih pau panas

haish musim musim hujan ni.. sebenarnya rezeki bnyk masuk kan!

hehehehe
kebetulan anak tgh ada di kampung.
tinggal berdua.

maka dapur pon tak berasap!
ari ni dating di papa rich bangi!
dengan harapan kani akan rich dunia akhirat! insyaAllah

sedap kuih pau kacang dia ni.
walaupun bersaiz comel. tapi sebab dia wholemeal. kenyang la juga!
memang sedap dimakan panas panas!

ngeee..
day 3 without kiddo!
we miss you double D!

ok lah nak sambung bungkus brg shaklee nak pos dan cod esok!
nak juga?
whatsapp me bebeh!

Wednesday, October 29, 2014

saya suka makan.. (minggu ini)

hahhaa.. lama tak tulis blog tetiba nak cerita sy suka makan!

sebenarnya sy baru first time pergi kedai ni. tapi terus jatuh cinta!

FUEL SHACK


pernah dengar ni? saya pon br first time dengar. kebetulan semalam plan nye nak makan tomyam.
tapi ternampak kedai ni plak.

lokasi? di PRECINT 8 Putrajaya. @yer at 8

tengok kedai penuh orang. sy dan geng makan ni, pantang tgk kedai makan ramai orang! mesti nak menyelit..

 ni antara dalam menu dia. btw.. gamba sy amik dr mr google!
semalam dah lapa tak dan nak amik gamba..

 ni la rupa entrance kedai di putrajaya!
kedai nya comel ja! tapi orang yang datang ramai.. sekali lagi gamba dr mr,google!


 salah satu burger yang ada!.. gamba ni dr web fuelshack!

korang jgn rasa korang ditipu plak!
sebab yg real dr kedai pon sebijik mcm ni! daging dia tebal! telor nya cantik! rasa dia hebat!


ok tak nak tulis panjang panjang.. sebab rasa mcm nak start kete n terus pergi sana!
hahahaha

pas balik mkn semalam cepat cepat sy telan lecithin+omega+alfafa
semoga kalori hebat tak kekal dalam badan saya.

sedap di tekak lega di perut!

nak cuba lecithin+ omega+ alfafa?



Sunday, July 6, 2014

jus sedap!

hai hai hai. hehehe korang pernah lepak kedai ni tak?
BOOST JUICE BAR
mantap gila. heheh actually. bukan first time pergi bnyk kali dh. saj je baru nak tulis. hehehhe.
en suami punya menu tetap Immunity juice.
puan isteri plak suka Energiser Juice.
memang dianye jus terbaek.
tanp tambahan air dan gula ye.
100% fresh fruit.
hehehe dulu selalu pnggil kedai jus rumput sebab kalo kami pegi minum selalu la nk tambah rumput gitu. hahahha..
kalo ikut kn menu dia bnyk. kalo kaki gym nak tambah protein pon bole.
cik akak ni tadi tambah collagen shaklee. wakakaka. mantap tak mntap kan.
ok kalo rasa nak cr jus yg fresh dan super sedap, bole try kedai ni ye. paling dekat ngan sy kat alamanda. depan cold storage.
peace.
selamat cuba ok!