Wednesday, May 3, 2017
Beli sendiri Produk Shaklee
hye. korang pernah tak rasa. ala malas la nak beli ikut agen shaklee..
aku nak beli satu je. tapi karang dia suh beli tu beli ni... (agen mcm saya ni biasa kita nak tolong org kan. so kita bg tau la apa dia perlukan)
tapi.. andai kata. kalo korang tak nak lalu kami..
bole je oder melalui link kat atas tu..
apa apa bole je wasap akak okeh.
019 33 33 806$4
Sunday, February 26, 2017
hello
akak sangat busy tau.
tapi tak bermakna akak rehat jual shaklee.
carier tak berubah dik.
misi nak membantu lebih ramai orang tetap dihati dan akan diteruskan.
apa apa.. please roger me.
019 33 33806
Friday, August 19, 2016
menarik tentang Ostematrix
- Ianya sangat mudah ditelan kerana bersaiz kecil dan disalut licin , dan ia juga memberi alternatif kepada mereka yang tidak menyukai susu sebagai sumber kalsium.
- Tidak berbau
- Tidak mempunyai rasa
- Tiada perasa tiruan, pemanis, pewarna atau bahan pengawet tambahan.
so. apa lagi.. laju laju 0193333806
Tuesday, August 16, 2016
Kongsi ilmu. Murah rezeki
Nak tau satu cerita tak?
Ada seseorang yg saya kenal rapat,lepas balik belajar dari sorang cikgu bisnes,saya dok perati
* dia ni kalau pergi mana- mana senang je dapat parking walau tmpt sgt sibuk
*pergi mana-mana,tiba- tiba orang tak kenal bagi senyuman manisss sangat
* pergi mana- mana urusan smooth je
* pergi mana- mana,ada je rezeki masuk
* buat marketing takde la beriya- iya sangat tapi customers tak putus- putus order dengan dia
Oleh kerana terlalu curious,dgn selambanya terus tanya
"Awak pakai ilmu apa tu ?"
Dia jawab,
" Takde ilmu special pun.
Cuma cikgu saya pesan,setiap hari selawat nabi buat la minima 1000 kali.Itu je "
Wowww!
Itu je ceritanya.okayh,bye 😁✌
Friday, August 12, 2016
Delivery sampai depan pintu
Ni salah satu plastik delivery hari ni.
sebab leka nak cari rumah customer sampai salah jalan masuk bebudak baru keluar sekolah. Hahahha.
Amik ko... stuck kat kawasan sekolah almost 20min.
Sebaik customer tak merajuk.
Alhamdullilah. Ari ni rezeki di kajang, seksyen 2 ,seksyen 4 dan depan pkns.
Hari ni juga try poslaju drive thru di bangi.
Awesome weh. Hahaha tak yah keluar kete pon!
Alhamdullilah. Total sale hr ni almost 1k.
Ramai org rebut peluang nak dengan oste.
Esok sy akan ke muar dan kemudian akan ke melaka.
Ada yang nak kirim?
Oste kan ada!
Jgn lepas peluang. Jimat duit pos.hehheehhe
019 33 33 806
Thursday, August 11, 2016
Sakit kepala
Ada beberapa kawan saya selalu je ngadu. Aku sakit kepala dah beberapa hari. Susah sgt. Nak memandu. Nak handle urusan rumah tangga. Belum cerita pasal kerja kat opis lagi. 😢😢😢😢
Sebenarnya saya dulu salah sorang penghidap migrain tegar. Bila kita migrain kita akan jadi sikit panas baran. Ye la tak akan suka di ganggu. Kesian kawan kawan. Kesian anak .kesian suami..
Alhamdullilah. Saya memang consume dua vitamin ni.
Vitamin b saya selalu panggil dalam set happy pills saya. Oste plak dalam set susu atau kesegaran badan saya.
Sebenarnya vitamin shaklee ni bila kita consume.. masa kita beli .. kita kata sbb badan aku lenguh lenguh..
Percaya tak? InsyaAllah bukan badan lenguh lenguh je yang dapat di selesaikan. Masalah lain pon tanpa kita sedar. InsyaAllah.
Teruskan konsisten.
Eh oste ni ada offer bulan ni..
Jom la rembat.
019 33 33 806
Sentiasa ada stock!
Tuesday, August 9, 2016
Anda kah itu
Siapakah yang kekurangan kalsium..
Kita jarang nak ngaku. Tapi cuba semak semula.
Kalo ada salah satu dari ni..
Maka anda lah salah sorang seperti kami. Tapi insyaAllah 4 kapsul setiap hari insyaAllah boleh cover keperluan anda.
Oste kan ada!
Shaklee distributor paling hampir dengan anda..
Diera
019 33 33 806
main Pokemon Go
hahahha akak pon terjebak juga!
nak belajar tak.. jom akak share sikit sikit apa yang akak tau k..
Haaa..
first step kene la download ni kat mobile phone korang tu.. ye la kalo donlod kat pc tak kan nak pikul plak pc kan. hahahhaa
cerita pasal pikul.. sebenarnya game ni memerlukan keupayaan korang berjalan sambil mencari pokemon tu.. haih dr tak penah berjalan.. korang akan jadi rajin. heheh ye la nak kumpul binatang tu bebanyak...
ada yang keras betis nanti,, hahahha., tapi korang jangan risau.. kita ada ostematrix..
dengan pengambilan 4 biji setiap sebelom tidor.. pasti perjalanan korang lebih lancar..
bangun lepas penat memburu pon akan rasa lebih hebat,
dengan harga offer..
beli 2 botol diskaun 5%
eh jangan ketinggalan lah! yang tgh mencari kat precint 2 tu.. contact akak 019 3333806
kat bandar baru bamgi pon 019 3333806
nanti akak sambung tips lagi ok.
kelebihan ostematrix
Yang paling utama adalah sumber kalsium dalam badan.
tapi kami memang hari hari tak tinggal oste ni.. sampai muncul tag line.,
"takpe.. oste kan ada!"
cuba dulu.. 5 hari dengan oste. 4 biji tiap malam..
anda akan rasa beza nya bila bangun pagi..
anda akan lebih segar..
mudah membuang..
0193333806
untuk dapatkan ready stock oste!
promo ostematrix
iyaa saya masih ahli shaklee yang active.
terima kasih kalian yang rajin baca dan singgah sini .
terutama customer yang dapat no saya dari sini.
anda di bandar baru bangi?
mencari produk shaklee ready stock di bandar baru bangi? 0193333806
kalian juga bole beli dengan harga super jimat dari saya.
nak tahu bagaimana ,.. whatsapp saja 0193333806
untuk mereka berada di putrajaya , terutama precint 2. saya berada disitu setiap hari working hours.
boleh la dapatkn readystock shaklee di precint 2. 0193333806
Monday, September 14, 2015
tips jerebu!
hehhehe lupa nak bagi sambungan nya.. kualiti udara kita makin teruk tau! maka kita kurangka la aktiviti luar rumah.. tapi kalo dah terpaksa nak keluar juga nak buat macam mana kan, so ni anatara simple tips untuk anda.
sangat senang kan.. tapi saya suka lagi kalo kita tambahkan supplement antibodi untuk kita..
tahu kan pengambilan vita c boleh menambah baik imunisasi kita..
atau pon lebih hebat, bole tambah ni dalam harian kita.. terutama mereka yang ada asthma..
insyaallah moga sangat membantu kalian!
bole hubungi saya jika berminat nak dapatkan mana mana produk shaklee tersebut
diera
019 333 3806
Sunday, September 13, 2015
Tawau,, apa ada?
apa ada di tawau nih? best ke? hehhe dalam salah satu tempat saya nak pergi untuk 2016 adalah ke tawau..
korang tahu tak tawau syurga makanan seafood. hahhahaha
pasal makanan memang tempat saya aim bebetul..
tapi yang paling hebat.. korang tahu tak salah sorang leader #teampride kini dah ada di tawau!
insyaAllah bakal mengegarkan Shaklee Tawau.
leader saya yang cantik manis ni sudah berhijrah ke sana. InsyaAllah boleh hubungi dia jika anda adalah dari tawau dan ingin mendapatkan konsultasi atau pon product SHaklee . SUHAILYN 012 6969569
atau pon bole singgah di blog dia SHAKLEE TAWAU
jom jadi sebahagian dari kami!
susu merudum
heheheh jgn risau.. saya pon mcm tu dulu.. kisahnya kita rasa susu kita banyak je dalam peti tu.. apa ada hal kan.. tapi kita lupa anak makin besar, minum makin banyak..
![]() |
| sumber: google |
jangan..jangan sekali kali beli susu tin.. hehhe sebab sekali kita beli susu tin, akan rosak kan setting dalam kepala kita.. TAKPA.. KITA ADA BACKUP.. huhuhu ni pon terjadi kat saya masa anak sulung ..
So, what should we do?
1. BERTENANG.. jangan panic.. istighfar bebanyak atas kelalaian kita selama ni.. kenali punca masalah.. (biasanya masalah adalah ibu dah culas nak pam)
2. SET TARGET.. buat target dan kita akan kerja keras untuk dua hari cuti ni..(sabtu Ahad) sekurang kurang nya leh cover susu ISNIN DAN SELASA
3.PERCAYA.. percaya pada diri anda bole buat.. dan Percaya pada Allah ini adalah rezeki anak kita..
ok apa tindakan kita..
1. Amalkan demand n supply. waktu cuti anak biasa direct breast feed ngan kita kan.. kalo bole kerapkan, dan lagi ganas, buat tandem. sebelah anak direct breast feed.. sebelah pum.. dapat sikit je? takpe.. tu rezeki anak..
2. banyak kan minum air suam.. ada org kata minum horlick, ada orng kata minum milo, tak kisah apa pon usaha anda janji anda minum supaya badan sentiasa cergas dan tidak terhidrat.
3, POWER PUMPING haa.. kalo sebelum ni malas nak buat.. kita buat..
4.MILKBOOSTER atau supplement.. ni adalah sebagai satu usaha juga..Sebab usaha sebenar adalah kita sendiri, kalo kita makan vitamin tapi kita tak pum susu sama juga kaedahnya.. milk booster atau supplement adalah umpama menampal kekosongan dan meningkat kan fungsi tubuh badan ibu.. cadangan saya adalah pengambilan set B dari shaklee.. bole baca disini..
Insyaallah tips yang ada bole membantu ibu ibu,,
perlukan bantuan @ sokongan atau galakan?
boleh hubungi
Friday, September 11, 2015
apa korang nampak
Apa korang nampak? Atau tak nampak apa apa? Huuu...
Makin teruk kan!
Maka berjaga jaga lah kita semua.
Jaga kesihatan..
Jaga anak anak..
Jaga semua..
Nanti saya kasi tips untuk jerebu ya.
Wednesday, September 9, 2015
pengsan,pitam lepas bersalin..
Kalau nak cuba dulu pon bole.
Pastikan seminggu sebelum checkup bole cuba dengan saya.
Tuesday, September 8, 2015
Trip ke Bangkok 2016
Wahh baru update trip ke cameron highlands, dia nak tulis ke bangkok pula!
Berjalan saja mak yong eh!
Hehehe tak lah! Ni.untuk 2016.
Buat julung kalinya shaklee nak buat trip jalan sahaja.bukan national conf tau ataupon international conf. Just leasure!
seronok nye kalo dapat g kan.
takde masalah.tahun depan bole pegi
tapi usahanya dari tahun ni.
berminat nak pergi juga?
Saya bole share tips sampai anda dapat pergi. Kuatkan semangat, kuatkan hati.
pastu dapat pergi
all expenses paid! Tak mahu ke?
diera
019 33 33 806
Saturday, September 5, 2015
cerita cameron highlands 2015
Dah lama teringin tau nak g ch ni. Ni semua gara gara cerita nora elena, ombak rindu dan apa apa cerita yg ada aaron aziz. Hahahah.. lagipon sambil hajat dihati nak bawak mak abah berjalan.
Ok bergerak dari bangi awal pagi sabtu. Kami ikut simpang pulai untuk mendaki..
Maklum la tak biasa, so pilih jalan selamat. Huish jauhhh nye perjalanan. Destinasi pertama lavender farm. Owh memang menggugat betul ngan pelbagai bungai warna warni.
Lepas tu semua dah kelaparan, terus la kami check in. Owh kali ni tak duk hotel.kami duduk appartment ala homestay. Cerita pasal homestay plak kami menyewa di kawasan tanah rata.appartment muslim 3 bilik.
Bila bawa bonda ngan ayahnda harus lah makanan kami hebat. Hahah siap masak gitu.. lepas makan kami rehat rehat feeling feeling sejuk.
Sebenarnya kami tak berapa berjalan sangat kat cameron lebih pada santai dan rehat je. Dah lepas asar keluar semula ke pasar kea. beli buah buahan dan jagung.
Sebab kan pasar malam brinchang sangat ramai org, dan sangat jem kami decide balin rumah sambung masak masak lagi.
Hehhe pagi esok nya baru sambung pergu ke ladang teh sungai palas.
Mak yong mendaki gitu.
Owh kami spend masa agak lama gak kat situ. Chilling with tea, shopping tea .. hehehhe. Lepas tu turun balik sambung shopping di paaar kea. Beli sayur dan stroberi. Tak lupa jagung.
Pergh penuh bonet.
Mintak en asben belanja bunga. Dia kata bunga tak tahan. Cepat layu.. membazir!
Dia ajak pergi kaktus valey.
Hahaha lomentik kan.. dia blanje kaktus pula. Siap dah berbunga kaktus kat umah ni.so tu tempat terakhir kami singgah sebelum check out.. lepas zuhur kami check out dan singgah lagi di air terjun panas tu.
Tak ingat apa nama. Tapi tak dan amik gamba. Hehhehe.
Sorry tak amik bnyk gamba sbb mmg bebetul pergi nak berehat kan.
Tapi rasa tak puas nak bersejuk.
Jom pergi lagi!
Friday, September 4, 2015
vitamin free. wow!
Wahhh lupa nak cerita..
Sempena birthday ibu vitamin kita.. vitalea...
Shaklee bermurah hati nak kasi Vitalea percuma dengan pembelian salah satu set ini.

Tahu tak set pre natal dan pos natal ni, jika dibeli sebagai satu set, anda akan dapat diskaun 5%.
Lepas tu shaklee bagi lagi offer tambahan free sebotol vitalea! Owh hebat!
Anda tak mengandung? Psst tade masalah.
Cuba perhatikan isi kandungan set tersebut. Ada set kulit, set diet, kongsi je dengan kawan kawan..
Psst. Saya ada satu lagi tindakan bijak..(jimat berganda)
Anda daftar terus jadi ahli (penambahan rm80)
Anda beli salah satu set diatas..(dengan harga ahli jimat up to 20%)
Anda akan dapat extra 1 lagi vitalea (hadiah new membership) untung rm88.75
Anda dapat pulangan cash bonus pada 14/10/2015.
Ohoi. Berganda ganda..
Nak lebih lanjut?
Cecepat whatsapp 019 33 33 806
Orang bandar baru bangi, jom.laaaa
Thursday, September 3, 2015
10 Soalan Popular berkenaan ESP Shaklee
Harga ESP bagi Semenanjung dan Sabah Sarawak ialah RM150.
Dengan kadar pengambilan sebanyak 3 sudu sehari, satu canister ESP boleh bertahan sehingga satu bulan setengah.
1. Ibu-ibu yang sibuk: ESP membantu memberi tenaga berpanjangan, badan lebih sihat dan kekal cergas.2. Wanita yang ingin menguruskan badan: Hanya bancuhan ESP dengan minuman kegemaran pada setiap pagi, memberikan rasa kenyang yang lebih lama. Tiada lagi sarapan yang berat-berat!3. Ibu-ibu yang menyusu anak: Membantu memperbanyakkan dan mengekalkan permintaan (supply) susu di samping digabungkan dengan pengambilan air yang secukupnya serta proses pengepaman susu yang konsisten.4. Pesakit kencing manis: Mempunyai indeks glisemik yang rendah, melambatkan penyerapan glukosa dalam darah dan mengawal paras glukosa.5. Wanita yang mementingkan penjagaan kulit muka: Membantu menghilangkan parut jerawat di muka, menjadikan kulit muka halus-mulus, gebu dan berseri untuk tatapan si dia yang tersayang. WOW…!!!
ESP Shaklee berperasa mild soya. Sekiranya anda tidak gemar atau tak menyukai rasa soya, ada pelbagai resepi ESP lain yang boleh dicuba: Resepi ESP (klik sini)
Boleh. Anda boleh mengambil kedua-duanya sekali jika anda mahu dan berkemampuan. Alfalfa dan protein mengandungi banyak kebaikan dan kelebihan lain yang baik untuk kesihatan anda.
- Membantu pembentukan sel-sel baru.
- Terbaik untuk individu yang dalam proses pemulihan selepas pembedahan.
- Terbaik untuk kesihatan dan kecantikan kulit dan rambut.
- Membantu pembinaan tubuh kanak-kanak. Justeru, anda boleh kongsi dengan anak yang berusia 1 tahun ke atas & keluarga.
- Memberi rasa kenyang bagi individu yang dalam proses mengurangkan berat badan.
Wednesday, September 2, 2015
Shaklee Bandar Baru Bangi
hehhe salam september!
hutang satu entry bercuti hari tu.. nanti na,, gamba tak masuk lagi..
lately ni saya ada dapat whatsapp dan sms bertanya..
mana nak jumpa puan diera ni?
nak beli product dan juga nak blaja sikit sikit..
wahhh.. besar tapak tangan, padang golf saya tadahkan..
pastu ada yang tanya.. betulke ada ready stock? delivery?
sayang sayang ku..
insyaAllah, seminggu sekurang kurang nya 2 kali saya restock barang shaklee.. tapi kalo barang yang anda nak not available sy bole dapat kan juga dalam masa 1-2 hari insyaAllah
Delivery plak..
FREE dalam kawasan Bandar Baru Bangi/kajang/putrajya
nak jumpa saya pula,
office hour di precint 2,
lepas office hour saya ada di seksyen 4 tambahan BANDAR BARU BANGI..
senang je..
call atau whatsapp pon bole..019 33 33806
insyaAllah saya ready anytime untuk bersama anda.
diera yang sentiasa sedia.
019 33 33 806



















