Wednesday, August 19, 2015

Siapa Berjaya?


Hidup ni orang kata umpama roda.

Tapi sejak setahun dua kebelakangan ni, Saya tak menggap begitu lagi..

saya tak lagi memegang "just go with the flow"

hheheh saya nak kawal my own flow..

bukan nak lawan takdir Allah..

tapi bagi saya macam LOOSER je bila kita hanya duduk mengharapkan keajaiban..

USAHA dulu baru lah kita TAWAKAL..

DAH BERJAYA ke? tanya orang?

belumm.. masih berusaha kata saya..

sampai bila?

sampai bebila sayang!

dalam Hidup pon hari hari kita berusaha mencari keredhaan Allah, Hari hari berdoa, sedangkan Nabi MUHAMMAD S.A.W pon hari hari memohon keampunan DARI ALLAH S.W.T inikan pula kita.

Sentiasa letak kan rasa tak cukup , tak puas , tak memadai usaha kita hari ni..
sentiasa mahu yang terbaik..

MACAM MANA?

Sentiasa lah kita Kuasai FIKIRAN kita.. set kan perkara positive dalam hidup kita,, bukan kene renew sebulan sekali atau setahun sekali.. CUBA buat dari AWAL PAGI SETIAP HARI,
Bayang kan dulu sebelum tidor..

contoh: hobi saya sebelum tidor, saya akan bayangkan esok saya akan sarapan apa.. hahha kelakar kan.. Bila pagi esoknya, saya akan bergerak mencari keinginan saya tu Dan saya yakin saya akan dapatkan nya. ALHAMDULLILAH 90% akan berjaya, perjalanan saya dipermudahkan nak dapatkan sarapan tu..

tak paham?

contoh 2. (lebih serius)
Sebelum tido sy akan istighfar sebanyak mampu, Baca ZIKIR sebanyak mampu (well kalo anda #teampride) anda akan tahu zikir apa saya maksudkan.. saya akan bayangkan berapa banyak saya akan buat sharing dan sales esoknya..
bangun pagi saya sambil perjalanan nak g opis saya akan sambung rutin sambil memikirkan yang indah dan YAKIN apa saya nak akan dipermudahkan.
Saya berusaha sepanjang HARI.
InsyaAllah. disebabkan LAW OF ATTRACTION yang kuat, pasti berhasil. percaya lah!

KALO TAK BERHASIL macam mana?

well sambung esok nye.. sekurang kurang nya kita tak malu pada diri sendiri sekurang nya kita dah berusaha! dari hanya berharap tapi tiada usaha.

Percaya lah..


Salam sayang,

mami arora DIERA
khas untuk #teampride

berminat nak join kami
019 33 33 806

No comments:

Post a Comment