Monday, December 15, 2014

siapa belanja?

selamat pagi isnin!
dah tgh bulan rupanya. sikit lagi nak tahun baru.. hehehhe.. ni live update dari kedai makan.
sementara tunggu makanan saya sampai, dah jadi tabiat.. sama ada mengadap telefon or perhati gelagat orang.. 

mata saya tertumpu dekat satu keluarga..
ayah, ibu dan 3 orang anak mungkin umur 8,5,1.
mereka dah nak abis makan..

ayahnye minta bil.. bila bil sampai.. muka ayah berkerut..
pas kat isteri.. "awak bayar lah.. dah tgh bulan..mana ada duit"
isteri: muka speechless.. amik bil, tenung dalam dalam..
en suami terus hirup sup mcm tiada apa.

perlahan lahan pn isteri keluar purse.. sehelai demi sehelai duit keluar.
maaf saya ternampak. bnyk duit helaian biru yamg kecil. --- hati dah start rapuh saat ni--
berkali kali dia kira dan hampir segenggam syiling juga keluar.
ok sy dah tak nak pandang.

hati saya berdoa dan bersangka baik..
mungkin mereka sedang meraikan sesuatu tapi lupa nak plan sapa belanja.
atau mungkin puan isteri memang bermuka sedih tapi nak belanja suami hasil gaji pendapatan tambahan..


mana mana pon mungkin!
kesimpulan sy dapat.. 
sy harus bekerja lebih keras supaya masalah termenung depan bil tak akan berlaku.
insyaAllah..


saya pilih berpendapatan tambahan bersama shaklee..
InsyaAllah cukup syarat, 14hb mesti masuk GAJI kami..
ada yang pilih 2 angka, 3 Angka, apatah lagi macam saya memang stick 4 Angka untuk GAJI bulanan saya.. InsyaAllah nak Option ke 5 angka.
berani nak sertai saya?

insyaAllah sy akan ajar bagaimana
jika itu yang anda nak.
019 333 3806 

No comments:

Post a Comment