Thursday, December 4, 2014

Mak Garang!

mak korang garang tak?
mak kita tak garang pon. heheheh selalu cover kita kalo buat salah.
pastu dia yang selalu kene marah dengan abah. kesian mak..

tapi sekarang sejak ada anak.. (dua plak tu)
saya serius garang! tapi tak de lah setiap detik pon nak marah kan. sebab bila saya baca suratkhabar, or kat internet memang seram dengan zaman sekarang! kalau dulu mak abah jeling or buat buat amik rotan sudah tentu i rasa mcm nak terkucil dah.

now.. i jeling sikit lagi nak juling dah. bebudak ni buat dekkk je. heheheh. dapat lagi anak saya ni memang mengamalkan omega dan mealshake. sangat lah suka nak mencuba pelbagai perkara baru. nak explore dan nak tahu. pastu kat tv plak kartun macam macam. sume dia nak cuba.

sejauh mana kegarangan kita bole bagi kesan? kekadang saya takut juga. terlebih marah nanti trauma seumur hidup. terkurang marah nanti pijak kepala. so sy amik jalan mudah. marah dan tegur seadanya. cuba jadi contoh baik. insyaAllah. dan yang paling penting sentiasa amalkan doa pelembut hati.
waktu masak pon saya cuba amalkan baca ya Latif.

tambahan lagi.. saya memang mengamalkan pengambilan vitamin b yg konsisten untuk membantu mengurangkan stress. insyaAllah kalau betul kita amalkan pasti berjaya!

tak mau lah jadi mak yg garang sangat smpi anak simpan dendam kan! insyaAllah sesama la kita saling ingat mengingati!

No comments:

Post a Comment