Tuesday, January 13, 2015

Alfafa buat susu badan merudum.. kenapa?

Selamat pagi!

ok hari ni saya nak share cerita pasal alfafa..

ada seorang kawan, baru seminggu mula bekerja lepas berpantang, bayi masih breast feed,
ternampak iklan..

"alfafa penggalak dan penambah susu badan"

wah seronok la dia kerana bayi nya lelaki, stok sedia ada dirumah pula tak lah meriah mana,
terus beli alfafa..

dua tiga hari makan alfafa, susu badan tak meriah plak.. macam makin kurang, dah la kerja kat opis banyak, kawan kawan plak asik tanya, bila nak kurus? da bersalin pon nampak badan berisi, mula lah skip makan sebab nak diet..

maka datang lah kawan ni pada saya bercerita masalah nya dan nak tahu kebenaran alfafa ni. betul ka penambah susu badan...

memula saya diam je. masa dia bertanya, saya perhatikan dia.. (eh apasal mode mcm cerita seram) hahahah..

Lepas saya merangka dalam kepala, menganalisa masalah dan mengsesuaikan dengan keadaan..
baru lah saya bercerita..

nampaknya Alfafa saja tak bole membantu awak..  
kenapa? sebab fokus awak nampak nya bukan satu.. untuk menambah susu badan sahaja,

tapi awak nak kurus, awak nak menangani stress kerja..
yup memang awak kata minum air bergelen, hehehe. tapi bila kita stress production susu pon akan berkurang, sudahnya awak kembung air je kan.. 

awak skip makan sebab awak nak kurus, kalo tak de input macam mana nak hasilkan susu, 
tak semestinya tak makan untuk kurus, tapi makan dengan kuantiti betul,

kalo sudi, saya akan bantu awak untuk mengawal berat badan, menangani stress dan insyaAllah menambah susu badan..

"cerita lahhh.. macam manaa? teruja dia.."

hmm mcm ni,  pagi saya sarankan awak breakfast mcm biasa walaupun sandwich, no caffein ok. so minum lah air kosong pon takpe, jus lagi bagus. lepas tu, awak bole ambil, happy pills.. 

vitalea:- untuk boost tenaga awak sepanjang hari, smpi ke malam.. (keperluan nutrisi basic dalam badan)
vita b:- mengurangkan stress
vita c:- penceria vitamin, dan membuatkan semua vitamin lebih hebat dalam badan

aktiviti mengepam susu mcm biasa. jadual makan alfafa pon mcm biasa

tea break, bole minum secawan esp.

after lunch &dinner bole ambil lecithin dan alfafa..
tahu tak lecithin bole bantu mengawal dr saluran susu tersumbat? dan bole pecahkan lemak juga..

sila dinner awal sebelum jam 7.

kalo malam lapar lagi, bole bancuh secawan esp dan milo.

satu lagi xtra, sebelum tido amalkan ostematrix.. insyaallah badan akan lebih relax dan bangun pagi lebih ceria dan segar..


ha ko.. buntang mata kawan.. tapi Alhamdullilah,  dia menerima dengan baik.
memula dia kata..

"alaa.. mana saya ada budget, nak beli esp je dah rm150 sebotol.. belum yang lain lain lagi.."

terus saya ambil kertas, pen dan calculator, buat kira kira, dan cerita kebaikan ahli shaklee juga..
senyum lagi kawan..

"thanks awak! awak memang baik! saya nak register sekarang dan beli yang lain lain tadi..
mana tahu bulan ni bole dapat cash back. hehhehehe"

senyum dia.. senyum lagi saya.. terus la kami buka www.shaklee2u.com.my

kesimpulan nya,
punca dan cara mengatasi kena ada,

insyaAllah kalau anda perlukan bantuan,
saya bole tolong

diera
0193333806




No comments:

Post a Comment