Tuesday, September 30, 2014

Perbezaan Supplement Shaklee dan Ubat


SHAKLEE

1- Vitamin Shaklee walaupun bentuknya macam ubat tapi adalah dalam kategori makanan, FDA tidak mewajibkan ujian klinikal pada makanan tambahan tetapi shaklee membelanjakan lebih dari USD 300 juta untuk R&D dan ujian klinikal.
2- 100% natural, tiada ujian keatas haiwan, bebas dari sebarang bahan kimia, heavy metal. dadah, pewarna, perisa dan perasa, pembungkusan adalah bebas bisphenol-A, phthalates dan dakwat toksik.
3- Tidak terdapat silica gel yang biasa terdapat dalam botol vitamin lain, shaklee menggunakan teknologi Shaklee Guard untuk mengekalkan kekeringan dan kualitinya.
4- Pejam mata dan ambik mana-mana vitamin shaklee, tetap ada sel yang akan menjadi sihat. Penggunaan berlebihan tidak memudaratkan cuma membazir kerana buang urin yang mahal.
Tapi bila kita dah sakit bermakna kekurangan zat sudah serius maka perlu lebih sedikit dari yang terdapat di label. Biasanya orang mati kerana kekurangan zat bukan terlebih zat, lnsyallah.
 5- Vitamin mengambil masa yang agak lambat sedikit untuk memberikan kesan kerana konsepnya ialah merawat sistem, pergi kepunca masalah.
6- Vitamin ialah keperluan sel, apabila diambil akan menyihatkan sel-sel berkaitan, kadang makan kadang tidak bererti sel sekejap cukup makan, sekejap tak cukup makan, tapi tentunya lebih baik dari sel-sel yang tak cukup makan tiap-tiap hari. Terbaik tentulah sel cukup makan setiap hari iaitu dengan mengambil vitamin setiap hari.
7- Disebabkan Shaklee 100% semulajadi, maka lnsyallah selamat dan tidak ada bahan asing yang sel tak kenal yang boleh  menyebabkan masalah sampingan, semua bolih diserap.
Ubat
1- Ubat adalah sintetik, gabungan banyak bahan kimia dan dadah, sesuatu yang asing bagi sel-sel badan. penggunaan jangkapanjang memberi kesan yang membahayakan.
2= Buah pinggang dan hati merupakan penapis dalam badan kita, keduanya adalah mangsa utama untuk bahan-bahan kimia dsb yang terdapat dalam darah kita.
3- Merawat sakit /symtom bukan punca penyakit/ sistem.
4- Memberi kesan segera dalam mengawal penyakit tapi bukan menyembuhkan. Penggunaan dos berlebihan atau salah ubat sangat merbahayakan dan boleh membawa maut.
5- Mengawal bukan membaikpulih malah kena bergantung secara berterusan dan ada kesan pada buah pinggang dan hati (dua ejen penapis dalam tubuh), kerana bahan-bahan kimia adalah unsur yag asing bagi badan.


Ini adalah kenapa kita pilih Shaklee
Dapatkan nasihat dari ahli shaklee yang Sah untuk kesan yg lebih optimum.
insyaAllah dengan pembelian dr saya anda bole dapat khidmat runding cara terbaik.
mungkin bole membantu anda menambah pendapatan juga? InsyaAllah

jom hubungi saya!


No comments:

Post a Comment