Friday, July 4, 2014

demam..






Alhamdullilah.. diberi ujian demam selsema kali ni,
sudah beberapa hari berlarutan..

isnin sudah pergi ke klinik.. namun sy memang jenis tak makan ubat doktor, hanya untuk mendapatkan mc agar boleh berehat di rumah.. 

sepanjang demam ni,, mungkin sy kekurangan pengambilan air lagipon bulan puasa kan,,
tapi memang sy amalkan nutriferon, vitamin c dan Alfafa, tak lupa vitalea.

Alhamdullilah ada berkurangan,, cuma pagi ni sebelum bangun sahur tetiba sy alami kesejukan melampau dan selsema yg teruk.. disebab kan sy br sahaja mc malas nak pergi jumpa doktor lagi.
maka sy pon nekad amik ubat demam selsema doktor agar dapat kelegaan segera sbb nak bangun masak untuk en suami juga..

ya.. dalam masa 30 min selsema sy berhenti.. sy bole masak n hidangkan makanan bersahur untuk suami saya.. tapi tekak saya mula makin perit.. now dah masuk opis,,. selsema bertambah teruk.. badan rasa melayang.. dan tekak super payau.. ini la sebab nya saya tak suka amik ubat dr klinik..
penyembuhan nya sementara sahaja.. tapi effect dadah dia tu buat kita 'stone' dan melayang layang.

terpaksa la saya hadap satu hari dengan selsema dan badan melayang ni..
huuu nyesal plak rasanya tak amik nutriferon waktu bersahur tadi..

next time no more ubat begini.. patut sy tingkatkan water intake dan sihat secara semulajadi dengan menambah nutrisi dalam badan,..




semoga saya cepat sembuh..
love love
diera..

No comments:

Post a Comment